استاندارد امنیتی جدید WPA3 برای شبکه‌های وای‌فای معرفی شد

اتحادیه Wi-Fi Alliance سرانجام عرضه استاندارد امنیتی جدید WPA3 را برای شبکه‌های وای‌فای خانگی و تجاری اعلام کرد.

0

در حال حاضر ایمن‌ترین استاندارد امنیتی شبکه‌های وای‌فای که 14 سال است در مودم‌ها، روترها و گجت‌های هوشمندمان پشتیبانی می‌شود WPA2 است. با این‌که امنیت این استاندارد در ابتدا بسیار خوب بود اما در طول این سال‌ها هکرها توانسته‌اند راه‌های برای نفوذ و دزدی اینترنت و بدتر از آن اطلاعات کاربران پیدا کنند. حالا WPA3 قرار است این مشکلات را حل کند.

استاندارد WPA3 قرار است به مرور زمان جایگزین استاندارد WPA2 شود. این استاندارد جدید با پروتکل جدیدی به‌نام تأیید هویت همزمان متساوی (SAE) پسورد شما را ایمن‌تر می‌کند؛ حتی اگر این پسورد چندان پیچیده و ایمن نباشد. برای استفاده تجاری استاندارد WPA3-Enterprise وجود خواهد داشت که قدرت امنیتی مشابه کریپتوگراف 192 بیتی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این اتحادیه Wi-Fi Alliance فناوری جدیدی به نام Wi-Fi Easy Connect را معرفی کرده که قرار است پروسه اتصال سخت‌افزارها به شبکه وای‌فای را ساده‌تر کند. اگر دستگاهی دارای صفحه‌نمایش نباشد (مثل یک اسپیکر هوشمند یا دستگاه اینترنت اشیا)، این فناوری به آن‌ها کمک می‌کند که با اسکن یک بارکد QR روی گوشی هوشمندتان آن‌ها را به اینترنت خانگی متصل کنید.

Wi-Fi Easy Connect
نحوه عملکرد Wi-Fi Easy Connect

کوچ از WPA2 به WPA3 البته به یک‌باره اتفاق نخواهد افتاد. دستگاه‌هایی که از استاندارد قدیمی WPA2 استفاده می‌کنند کماکان به کار خود ادامه خواهند داد و برخی از روترها و مودم‌ها نیز ممکن است از طریق آپدیت نرم‌افزاری پشتیبانی از WPA3 را پیدا کنند. به هر حال اگر قصد خرید یک روتر یا مودم جدید را دارید بهتر است صبر کنید تا مدل‌های جدید با سازگاری رسمی WPA3 وارد بازار شوند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.