پروژه OpenKirin اندروید خالص را به گوشی‌های هواوی و آنر می‌آورد

اگر کاربر یکی از گوشی‌های اخیر هواوی هستید و دوست دارید اندروید خام را روی آن تجربه کنید می‌توانید به کاستوم رام‌های جدید تیم OpenKirin امیدوار باشید.

0

یکی از معایب گوشی‌های هواوی به اعتقاد بسیاری از کاربران رابط کاربری پیچیده و فانتزی EMUI است که فاصله بسیاری با اندروید خام از نظر ظاهری و گاهی عملکرد دارد. خوشبختانه تیم توسعه‌دهندگان جدیدی با عنوان OpenKirin حالا کاستوم رام‌های برپایه اندروید خام AOSP را برای تعدادی از گوشی‌های هواوی عرضه کرده‌اند. این کاستوم رام‌ها شامل سه نسخه LineageOS، Resurrection Remix OS و CarbonOS می‌شود.

در حال حاضر تنها 17 گوشی هواوی در این پروژه پشتیبانی می‌شوند که همه آن‌ها باید به آخرین نسخه رابط کاربری هواوی EMUI 8 و اندروید 8.0 آپدیت شده باشند. ظاهراً پروژه تربل گوگل نه تنها کار آپدیت را برای سازندگان ساده کرده بلکه ساخت کاستوم رام را نیز آسان‌تر کرده است. لیست گوشی‌های پشتیبانی شده شامل موارد زیر است:

ابتدا توجه کنید که بهتر است در زمینه فلش کردن رام تجربه داشته باشید. سپس می‌توانید از این‌جا رام‌های OpenKirin را دانلود کرده و طبق این آموزش فلش بزنید. توجه داشته باشید که هواوی سرویس آنلاک کردن بوت‌لودر گوشی‌های خود را تا کمتر از یک‌ماه دیگر تعطیل می‌کند پس اگر قصد فلش کردن دارید بهتر است عجله کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.