وزارت ارتباطات فهرست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی را اعلام کرد

پس از هفته‌ها و شاید ماه‌ها آشفتگی در بازار ارز و به دنبال آن بازار گوشی همراه در کشور وزارت ارتباطات سرانجام فهرست واردکنندگانی را اعلام کرد که به آن‌ها ارز دولتی 4200 تومانی تعلق خواهد گرفت.

2
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام فهرستی از 40 شرکت واردکننده گوشی همراه چنین توضیح داد:
از ابتدای سال 97 تا 29 خردادماه به 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است که 30 شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده‌اند.
به این ترتیب مشخص می‌شود بسیاری از شرکت‌های مذکور با این‌که گوشی با ارز دولتی را وارد کرده‌اند اما آن‌ها را با قیمت ارز آزاد در بازار فروخته‌اند!
در ادامه این توضیح آمده است: «رقم کل ارز اختصاص یافته به 40 شرکت مذکور 220 میلیون و 643 هزار و 206 یورو را شامل می شود که تا کنون محموله هایی با مجموع رقم 75 میلیون و 283 هزار و 860 یورو با عاملیت 30 شرکت وارد کننده از گمرک ترخیص شده است.»
بنابه این گزارش، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه در کرمان گفته بود:
گرانی های غیرمعمول گوشی تلفن همراه در کشور نشان می دهد که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی 4200 تومانی گوشی وارد کرده‌اند اما بر اساس بهای ارز آزاد محاسبه و به مردم عرضه می کنند.

به هر حال اسامی شرکت‌های واردکننده‌ای که به آن‌ها ارز دولتی تعلق گرفته همراه با میزان ارز تعلق گرفته و همچنین ارزش گوشی‌های ترخیص شده از گمرک به شرح زیر اعلام شده است:

با این‌حال همان‌طور که مشاهده می‌کنید تشخیص برندها و مدل‌ها از روی نام رسمی شرکت‌ها کار ساده‌ای نیست و عملاً مصرف‌کنندگان چیزی از این لیست سر در نمی‌آورند.

ارز دولتی تنها به گوشی‌های با ارزش 300 دلار یا پایین‌تر تعلق خواهد گرفت

علاوه بر این گفته می‌شود ارز دولتی تنها به گوشی‌های با ارزش 300 دلار یا پایین‌تر تعلق خواهد گرفت و هنوز تکلیف دقیق گوشی‌های گران‌تر مشخص نشده است.

 

منبع ICT
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حمید می‌گوید

    سلام
    چرا الان اعلام کردند؟
    یعنی ما با یک عده ناظر که خواب هستند طرف هستیم؟
    یا میدونستند و میتونستند جلوی زیاده خواهیشون را بگیرند ولی نگرفتند؟!

  2. بهراد می‌گوید

    خب این مثلا شاهکار کردن؟ گوشی ۳۰۰ دلار به پایین بدرد عمه شون میخوره. میانرده هم ۳۰۰ دلار به بالاست مثلا Xperia xa2 Ultra, و L2 میانرده های سونی ۴۵۰ دلار، سری j سامسونگ ۲۰۱۸ یا الجی کلا بالای ۳۰۰دلارند. واقعا تاسف داره.