تمام چیزهایی که از گلکسی نوت 9 می‌دانیم

یکی از برندهای بسیار مشهور گوشی‌های گلکسی سامسونگ، سری نوت است که طرفداران فراوانی در سراسر جهان دارد. امسال نوبت نسخه شماره نهم این سری است که می‌خواهد جلوه‌ی دیگری از خانواده خود را به هواداران نشان دهد. با فارنت همراه باشید…

0

بدون شک سامسونگ گلکسی نوت 9 گوشی رده‌بالای بعدی این شرکت کره‌ای خواهد بود که در اواخر و شاید هم اواسط تابستان رونمایی می‌شود و قصد دارد پرچمدار برتر بین گوشی‌های اندرویدی امسال را به زانو دربیاورد و به تنهایی در صدر برترین گوشی‌های سال 2018 قرار گیرد. البته بر اساس شنیده‌ها به نظر نمی‌رسد که نوت 9 شما را ناامید کند. از زمان عرضه گلکسی اس 8، سامسونگ موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده است و ظاهرا گوشی گلکسی نوت 9 هم ادامه‌ای بر این موفقیت‌ها خواهد بود. اگر بخواهیم روراست باشیم، نوت 9 تفاوت چندانی با نوت 8 نخواهد داشت اما نباید به این قضیه به چشم یک مورد منفی نگاه کنیم چون نوت 8 یک گوشی فوق‌العاده و کم‌نظیر است و برای فوق‌العاده‌تر کردن آن کارهای زیادی از سامسونگ ساخته نیست.

در ادامه به بررسی ماجرای جدیدترین عضو خانواده نوت خواهیم پرداخت. هر چند به یاد داشته باشید، مواردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم تنها بر اساس شایعات و شنیده‌ها است.

طراحی گلکسی نوت 9

بدون هیچ تعجبی انتظار نداریم که سامسونگ تغییرات بزرگی به نسبت نسل قبل در طراحی گوشی گلکسی نوت 9 ایجاد کند. طراحی اینفینیتی صفحه‌نمایش که با گلکسی اس 8 و 8 پلاس در سال 2017 معرفی شد، هنوز به تازگی روزهای ابتدایی خود بوده و در حال حاضر یا حتی شاید در آینده نزدیک هم نیازی به بازطراحی این بخش نباشد. سامسونگ جزو اولین تولیدکنندگان گوشی است که شروع به از بین بردن حاشیه در گوشی‌های خود کرد، آن هم بدون اینکه به فکر قرار دادن بریدگی در بالای صفحه‌نمایش یا هر گونه ایده نامعقول دیگر باشد. در واقع انتظار داریم گلکسی نوت 9 چیزی شبیه به مدل زیر باشد:

به احتمال قریب به وقوع تفاوت گلکسی نوت 9 و نوت 8 به اندازه اختلاف طراحی گوشی‌های گلکسی 8 و 8 پلاس با 9 و 9 پلاس باشد؛ اختلافی که شاید بتوان گفت تنها در ریزبینانه‌ترین حالت ممکن متوجه آن خواهید شد تا پیشرفت‌های طراحی نسبت به سال گذشته در آن‌ها نمود پیدا کند. در ادامه تصویری با مضمون تفاوت ظاهری گلکسی نوت 8 و نوت 9 را مشاهده خواهید کرد:

هنوز تصویری واقعی یا چیزی مشابه واقعیت از نوت 9 منتشر نشده و احتمالا کمی زود است که چنین انتظاری داشته باشیم چون هنوز تولید انبوه این مدل آغاز نشده است. باز هم تاکید می‌کنیم که هیچ‌گونه انتظاری از سامسونگ برای ایجاد تغییرات اساسی در طراحی نوت 9 وجود ندارد و بهتر است شما هم چنین انتظاری نداشته باشید. کم‌تر شدن حاشیه‌های گوشی در بالا و پایین صفحه‌نمایش تنها چیزی است که انتظار آن را داریم اما باید صبر کرد و دید که آیا سامسونگ تمایلی انجام این تغییر دارد یا خیر.

یکی از ویژگی‌های مهم گوشی که بازطراحی خواهد شد، در بخش پشتی آن قرار دارد. حسگر اثر انگشت به جایگاه زیر دوربین پشتی انتقال پیدا خواهد کرد. اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، در گلکسی نوت 8 این اسکنر در کنار دوربین قرار داشت و کمی مورد انتقاد هواداران قرار گرفت اما در گلکسی اس 9 حسگر اثر انگشت به زیر دوربین انتقال یافت و کاملا منطقی است که در گلکسی نوت 9 هم شاهد تکرار این تغییر مثبت باشیم.

صفحه‌نمایش گلکسی نوت 9

شایعه شده است که یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با نسبت تصویر 18.5 به 9 روی نوت 9 استفاده خواهد شد. این چیزی است که شایعات بیان می‌کنند و این بار مخالفت با این شایعه‌ها کمی دشوار است چون قابل قبول هستند. رزولوشن 2960 در 1440 می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد و بر اساس تجربیات قبلی خود از سامسونگ، این صفحه‌نمایش از نظر دقت رنگ و کیفیت کلی دوباره در صدر برترین صفحه‌نمایش‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد.

تنها از یک راه سامسونگ می‌تواند ما را در زمینه صفحه‌نمایش پرچمدار بعدی خود غافلگیر کند و آن هم قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش گوشی است. تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت بوده و تنها کافی است یکی از شرکت‌های بزرگ خواهان انجام کاری باشد. دیوایس‌هایی مانند هواوی میت RS پورشه دیزاین، شیائومی می 8 نسخه اکسپلورر، ویوو نکس و تعدادی دیگر از گوشی‌های با برندهای عجیب و غریب قادر به انجام این مهم بوده‌اند اما صادقانه بگوییم که این دیوایس‌ها جزو برترین تولیدی‌های صنعت تولید گوشی نیستند.

با وجود اینکه همگی انتظار داریم روزی قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش به یک قابلیت عادی تبدیل شود، هنوز زود است که بگوییم آیا گلکسی نوت 9 دارای این ویژگی خواهد بود یا خیر. بر اساس شایعات مختلف، سامسونگ این اسکنر را در پرچمدار سال آینده خود یعنی گلکسی اس 10 به کار خواهد برد.

دوربین گلکسی نوت 9

بسیار دور از انتظار است که سامسونگ دوربین متفاوتی از دوربین گوشی گلکسی اس 9 پلاس برای نوت 9 معرفی کند. این گوشی به احتمال بسیار زیاد ترکیب دوربین دوتایی پیشگام سامسونگ را دوباره به کار گرفته و تعدادی ویژگی نرم‌افزاری قابل توجه به همراه الگوریتم‌های پالاینده‌ی بهتر را در دستور کار خود قرار می‌دهد تا استفاده بهینه‌تری از سخت‌افزار موجود داشته باشد.

گوشی‌های گلکسی اس 9 و 9 پلاس با دریچه‌های دیافراگم مختلف که دارای قابلیت تنظیم بین گشادگی F/1.6 و F/2.4 با توجه به شرایط عکس‌برداری عرضه شد اما گشادگی وسیع‌تر دیافراگم خصوصا در مواردی که نور محیط ضعیف است نتوانست آنچنان که باید و شاید هواداران را به وجد بیاورد.

اگر به اعداد و ارقام نیاز دارید، باید گفت که به احتمال فراوان نوت 9 همان ترکیب دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت که در اس 9 پلاس به کار رفته بود را به ارث خواهد برد و برای دوربین سلفی آن هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی می‌تواند گزینه‌ای خالی از شِکوه و شکایت باشد که نتایج خوبی را هم در مراحل آزمایش به ثبت رساند.

سامسونگ با در نظر گرفتن این قضیه که بار اول است اقدام به قرار دادن دوربین دوتایی در یک گوشی می‌کند، توانست گلکسی نوت 8 را بدون دغدغه روانه بازار کند اما پس از آن که با گلکسی اس 9 پلاس شانس بی‌نقص کردن این تکنولوژی دوتایی دوربین‌ها را در اختیار داشت، اکنون هواداران هیچ‌گونه خطایی را از سامسونگ در گلکسی نوت 9 قبول نخواهند کرد و انتظار کامل‌ترین نسخه از این تکنولوژی را خواهند داشت. بدین ترتیب باید نشست و دید که سامسونگ نقش خود را به خوبی اجرا خواهد کرد یا خیر.

ویژگی‌ها و عملکرد گلکسی نوت 9

قلم S Pen که سری نوت را بیشتر با این قلم می‌شناسیم، با جدیت به کار خود در نسخه‌های مختلف سری نوت ادامه می‌دهد و هر بار با ویژگی‌هایی جدیدتر از قبل در عرصه رقابت ظاهر می‌شود تا یکی از کاربردی‌ترین قلم‌های موجود در بازار قلمداد شود.

با وجود اینکه هیچ‌گونه شایعه‌ای در مورد این دیوایس جذاب به گوش نرسیده است، انتظار می‌رود که سامسونگ ظاهری جدید و توانایی تشخیص سطوح بالاتری از میزان فشار را به آن ببخشد تا با افزایش میزان هوشمندی آن، بر کارایی این قلم زیبا هم بیافزاید. منتظر غافل‌گیری‌هایی از سوی شرکت کره‌ای هستیم.

سخت‌افزار گلکسی نوت 9

سامسونگ مطمئنا به دلیل عدم وجود یک جایگزین مناسب، از چیپست اسنپ‌دراگون 845 در نسخه مخصوص آمریکای شمالی گوشی نوت 9 استفاده خواهد کرد. در این میان، نسخه جهانی گوشی از چیپست اکسینوس 9810 بهره خواهد گرفت که به صورت عجیبی عمر باتری کمتری از نسخه دارای چیپست شرکت کوالکام خواهد داشت. معمولا در زمینه عمر باتری اوضاع برعکس است. امیدواریم که سامسونگ به مشکلات عمر باتری چیپست اکسینوس توجه کرده و نامتعادلی‌های آن را هر چه زودتر برطرف کند.

شایعات حاکی از وجود 6 گیگابایت رم در نسخه پایه این فبلت خوش‌ساخت است و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که یک نسخه دارای 8 گیگابایت رم هم در بین گزینه‌های مختلف گلکسی نوت 9 وجود خواهد داشت؛ شاید از ابتدا شاهد وجود چنین نسخه‌ای نباشیم اما به احتمال زیاد در ادامه چنین نسخه‌ای روانه بازار خواهد شد.

یکی از شایعه‌های بزرگ در مورد این گوشی، احتمال حضور یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی در سخت‌افزار آن است. به این ترتیب افزایش 20 درصدی ظرفیت باتری می‌تواند هواداران سری نوت را دوباره به یک گوشی با دوام شارژ عالی امیدوار کند. گوشی‌های سامسونگ در زمینه عمر باتری سابقه چندان درخشانی ندارند و این موضوع در جدیدترین چیپست اکسینوس برای گوشی گلکسی اس 9 کاملا مشهود است که نسبت به نسخه اسنپ‌دراگون از عمر باتری کمتری برخوردار است. جهت رفع این مشکل جدا از اینکه می‌توان چیپ‌های بهتری ساخت، راهی دیگر برای افزایش طول عمر باتری استفاده از یک باتری بزرگ‌تر در سخت‌افزار گوشی است که احتمالا سامسونگ هم از این روش بهره خواهد گرفت. قابل ذکر است که گوشی نوت 8 دارای یک باتری 3300 میلی‌آمپری است که در شارژدهی برای بیش از یک روز به مشکل برمی‌خورد.

در نهایت آخرین شایعه‌ها مربوط به وجود یک نسخه 512 گیگابایتی از گلکسی نوت 9 است که مطمئنا افرادی که دنبال حافظه داخلی بالا در گوشی‌های هوشمند هستند، بسیار خوشایند خواهد بود. بدیهی است که این نسخه از نوت 9 گران‌ترین گزینه موجود خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه احتمالی گلکسی نوت 9

بر اساس شایعات مختلفی که اوایل امسال منتشر شد گوشی نوت 9 به احتمال زیاد در تاریخ هجدهم مرداد ماه رونمایی می‌شود. باید در ادامه دید که تاریخ عرضه این گوشی برای چه ماهی در نظر گرفته خواهد شد اما به نظر می‌رسد که برای پی بردن به این مورد باید مدتی طولانی‌تر صبر کنیم.

در زمینه قیمت‌گذاری هم به نظر می‌رسد با چیزی مشابه با قیمت گلکسی نوت 8 روبه‌رو باشیم، اگر بیشتر از نوت 8 نباشد. قیمت نسخه قبلی 929 دلار بود و منطقی است اگر قیمتی بین 900 تا 949 دلار برای نسخه آمریکای شمالی گلکسی نوت 9 در نظر بگیریم. البته ممکن است سایر فروشگاه‌های دیگر با قیمتی بیشتر این گوشی را برای فروش قرار دهند.

با در نظر گرفتن این قضیه که سامسونگ گوشی نوت 9 را برای مقابله با آیفون‌های جدید اپل عرضه می‌کند، عرضه نوت 9 در ماه سپتامبر می‌تواند معقولانه باشد. نظر شما در مورد گوشی نوت 9 چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.