مرحله نیمه نهایی مسابقات ال‌جی چلنجر با حضور 30 تیم برگزار شد

بعد از بررسی صد‌ها طرح، مرحله داوری برای انتخاب 5 تیم نهایی سری دوم مسابقه ال‌جی چلنجر برگزار شد. در این مرحله که در باغ کتاب تهران و از تاریخ 10 تا 22 خرداد برگزار شد، 30 تیم برگزیده به ارائه طرح‌های خود و هدفشان از سفر پرداختند و داوران این مسابقه که از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت شده‌اند، امکان‌پذیری و جذابیت طرح‌ها را بررسی کردند.

0

دانشجویان در رویداد ال‌جی چلنجر از طرح تحقیقاتی خود برای سفر به کشور انتخابی، با توجه به موضوع و طرح دفاع کردند تا علاوه بر مزایای تحقیقاتی شانس خود را برای برنده شدن جایزه‌ نقدی به مبلغ 12 هزار دلار امتحان کنند. اعضای تیم سفر تحقیقاتی با توجه به طرح تحقیقاتی، ۲ هفته را به منظور فعالیت‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای اجتماعی کشور انتخابی سپری می‌کنند.. برای انتخاب ۳۰ تیم برتر معیار به صورت 70 درصد بررسی طرح تحقیقاتی ارسالی و 30 درصد مصاحبه تعیین شده است.

ال‌جی چلنجر 1

از طرفی طی همین رویداد و در روز 22 خردادماه، شرکت‌کنندگان مسابقه ال‌جی ‌چلنجر سال گذشته نیز برای دیدن نتیجه زحمات خود و به امید برنده شدن جایزه 12 هزار دلاری وارد میدان شدند. این 5 تیم انتخابی نتیجه سفر خود را به اطلاع داوران رسانده و از ثمره این سفر هیجان‌انگیز دفاع کردند. این پنج‌ تیم هرکدام حوزه متفاوتی انتخاب کرده و مقصد خاص خود را داشتند.

گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع حفاظ ایمنی مترو به کره جنوبی سفر کرد. یک گروه دیگر هم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به سمت کره رفت و روی روش‌های متنوع تفکیک از مبدأ در مؤسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته تحقیق کرد. گروه دانشگاه علم و صنعت هم با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به سمت اسپانیا راهی شده بود. کام‌جویی در آموزش موضوعی بود که گروه دانشگاه هنر تهران را به فنلاند کشاند. تیم دیگری از دانشگاه تهران نیز با موضوع Design for Community Well-being Through Cultural Emotions راهی ایتالیا شده بود.

ال‌جی چلنجر 2

تیم‌های برگزیده طی این سفرهای تحقیقاتی همه فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر کردند. این اطلاعات در وبلاگ ال‌جی و وب‌سایت ال‌جی چلنجر آپلود و منتشر شد و تاکنون مورد بازدید کاربران بسیار زیادی قرار گرفته است. جلسات مصاحبه و دفاع از طرح تحقیقاتی 30 تیم برتر و سفرهای تحقیقاتی 5 تیم برگزیده سری اول از پروژه جهانی ال‌جی چلنجر در 4 قسمت در وب سایت آپارات منتشر خواهد شد. اولین قسمت این جلسات سه شنبه 29 خرداد در این سایت منتشر شده و در روزهای آتی بقیه قسمت‌ها هم برای علاقمندان به این مسابقات در سایت آپارات قرار خواهد گرفت.

در سری دوم از این مسابقات، همه کاربران و علاقه‌مندان به پروژه جهانی ال‌جی چلنجر با رأی خود در نتیجه مسابقات سهیم خواهید بود.

ال‌جی چلنجر 3

تمامی کاربران عزیز می‌توانند با مراجعه به کانال آپارات (www.aparat.com/lgchallenger) جلسات دفاع تیم‌های برگزیده را مشاهده کرده و در نهایت با استفاده از سامانه پیامکی 10002183583 از طرح تحقیقاتی مورد نظر خود حمایت کنند. همه آرایی که از طریق پیامک توسط شرکت ال‌جی دریافت می‌شوند، در داوری نهایی اعمال شده و 5 تیم برتری که امسال شانس رفتن به سفرهای تحقیقاتی را پیدا خواهند کرد مشخص می‌شوند.

تنها با یک پیامک به هیئت داوری بپیوندید و تیم برگزیده خود را به عنوان تیم ال‌جی چلنجر راهی سفر تحقیقاتی پر از چالش کنید. تیزر ویدئویی جلسه مصاحبه و دفاع از طرح تیم‌های برتر را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.