سامسونگ بر روی پردازنده گرافیکی خود برای چیپست‌های اکسینوس کار می‌کند

بر اساس جدیدترین آگهی استخدام شرکت سامسونگ در لینکداین، به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای در نظر دارد پروژه طراحی و ساخت پردازنده گرافیکی اختصاصی خود را آغاز کند.

0

همان‌طور که در جریان هستید، بسیاری تولیدکنندگان مطرح تراشه موبایلی در جهان از جمله سامسونگ، هواوی و مدیاتک فناوری چینش هسته و تراشه‌های گرافیکی کمپانی ARM در محصولاتشان استفاده می‌کنند؛ با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ خواهان تغییر این رویه بوده و مشغول استخدام مهندسانی به منظور استارت پروژه پردازنده گرافیکی اختصاصی است.

در حال حاضر چیپست های اکسینوس از پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط ARM موسوم به Mali بهره می‌برند، اما سامسونگ به دنبال گردآوری تیمی است که به شکل بهینه‌تری واحد پردازش گرافیکی را برای پردازنده های اکسینوس تولید کند. اگر سامسونگ بتواند این تراشه را به شکل اقتصادی و انبوه تولید کند، پس از اپل دومین تولید کننده گوشی همراه لقب خواهد گرفت که فرآیند تولید تراشه‌های موبایلی را به شکل داخلی پیاده سازی کرده است.

تیم طراحی مستقر در کالیفرنیای این شرکت، ویژگی‌های برتر تراشه‌های کوالکام، AMD و انویدیا را ارزیابی خواهند کرد تا بتوانند پردازنده‌ای جدید به جای پردازنده Mali با معماری ARM جایگزین کنند. این پردازنده گرافیکی در کنار چیپست اکسینوس کار خواهد کرد و می‌توان حدس زد که نمونه‌های اولیه آن در محصولات مقرون به صرفه سامسونگ استفاده شود.

بدون شک سامسونگ درصدد تولید تراشه‌های رده بالای گرافیکی است، با این حال در وهله اول مدل‌هایی ارزان قیمت ارائه می‌کند. احتمالا در نسل بعدی این قطعات شاهد پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی برای استفاده در خودروهای خودران هم خواهیم بود. شرکت سامسونگ نسبت به اپل از پتانسیل بالاتری برای توسعه پردازنده‌هایی گرافیکی برخوردار است؛ چراکه علاوه بر داشتن کارخانجات توسعه تراشه‌های موبایلی، صاحب امتیاز معماری هسته‌های Mongoose هم هست که به نسبت عملکرد بهتری نسبت به سری Cortex-A را ارائه می‌کنند. درنهایت سامسونگ خود تولید کننده مودم‌های موبایلی است، از این رو مانند اپل برای تامین این قطعه به کمپانی‌های دیگری همچون اینتل و کوالکام متکی نیست.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.