با پیگیری‌های وزیر؛ وجه بسته 120 گیگابایتی همراه اول به مشترکین بازگردانده می‌شود

در پی دستور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات برای رسیدگی به شکایات کاربرانی که فریب پیامک جعلی همراه اول را خورده بودند، قرار است این بسته 120 گیگابایتی همراه اول به ارزش 200 هزار تومان برای این مشترکین لغو و هزینه آن بازگردانده شود.

0

اگر اخبار را دنبال کرده باشید حتماً می‌دانید در تعطیلات عید فطر پیامکی با مضمون بسته 120 گیگابایتی همراه اول به عنوان هدیه عید فطر برای برخی مشترکین این اپراتور ارسال شده بود که باعث ضرر 200 هزار تومانی در صورت وارد کردن کد می‌شد. پس از تکذیب همراه اول، آذری جهرمی وزیر ارتباطات دستور پیگیری برای یافتن منشا این پیام‌ها و البته جبران خسارات مشترکین مالباخته را صادر کرد.

حالا وزیر ارتباطات گزارش کوتاهی از نتیجه پیگیری‌های خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است:

بنابر گزارش دریافتی، ۴۵۰ هزار نفر از این کد دستوری استفاده کرده بودند. ۴۰۰ هزار نفر سیم‌کارت اعتباری، ۵۰ هزار نفر دائمی. از این تعداد بسیاری از درخواستها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و ۲۰ هزار درخواست موفق ثبت شده است. برای همه این ۲۰ هزار نفر پیامک ارسال و درصورت عدم تمایل، سرویس آنها لغو و وجوه آنها به آنها مسترد خواهد شد. ضمنا مقرر شد فعالسازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری متوقف گردد.

به این ترتیب با اضافه شدن یک مرحله تأییدیه به فرایند خرید بسته‌های اینترنت همراه اول از طریق کدهای دستوری USSD، امکان سوءاستفاده‌های این‌چنینی نیز به حداقل خواهد رسید. مانند همیشه توصیه می‌کنیم هیچ کد دستوری را بدون اطلاع دقیق از منبع آن و صرفاً با مشاهده آن در یک پیام یا کانال وارد نکنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.