دستور وزیر ارتباطات برای رسیدگی فوری به پیامک جعلی همراه اول

در روزهای اخیر یک پیامک جعلی همراه اول برای برخی مخاطبین این اپراتور ارسال شد که خبر از 120 گیگابایت اینترنت رایگان به مناسبت عید فطر داشت. حالا وزیر ارتباطات دستور داده تا فرستندگان این پیام به سرعت شناسایی شده و به قانون معرفی شوند.

0

این پیامک جعلی همراه اول که اخیراً برای مشترکین ارسال شده بود در واقع حاوی کد دستوری USSD برای فعال‌کردن بسته اینترنت یک‌ساله به مبلغ 200 هزار تومان است. با وجود این‌که همراه اول از همان روز اول ارسال چنین پیامکی را تکذیب کرده بود اما برخی کاربران مورد سواستفاده قرار گرفتند. به این ترتیب مشترکینی که کد مربوطه را وارد کرده بودند حالا دچار ضرر دو میلیون ریالی شده‌اند و به همین دلیل محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دستور داده تا به وضعیت هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

آذری جهرمی دستور داده تا ضمن شناسایی ارسال کننده پیامک جعلی همراه اول و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی نیز شناسایی شده و راهکاری فوری برای حل این موضوع ارائه شود.جهرمی همچنین روش فعال‌سازی این بسته‌ها در اپراتورها را دچار اشکالاتی دانسته که امکان چنین سواستفاده‌هایی را فراهم می‌کند و خواستار رفع مشکل شده است.

جهرمی همچنین در اکانت توییتر خود از مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای سرویس‌های ارزش افزوده خبر داده و می‌گوید برای اپراتورها مهلتی برای شفاف‌سازی تعیین شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.