سرویس ابری هواوی امکان اجرای ویندوز 10 روی گوشی را فراهم می‌کند

هواوی به لطف بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری، امکان اجرای ویندوز 10 را روی گوشی‌ فراهم کرده است. به این ترتیب می‌توانید به نسخه کاملی از ویندوز روی گوشی خود دسترسی داشته باشید.

0

دسترسی به امکانات ویندوز در گوشی‌های موبایل رویایی است که کاربران سالیان سال است سودای آن را دارند. هواوی نیز که به فکر پاسخ‌دهی بیشتر به نیاز کاربران است در مراسم CES Asia 2018 از سرویس رایانش ابری جدیدی پرده برداشت که به لطف آن کاربران می‌توانند اجرای ویندوز 10 روی گوشی خود را تجربه کنند.

هواوی کلاد (Huawei Cloud)، نام این سرویس جدید است و از آنجایی که گوشی‌های هوشمند به‌لحاظ سخت‌افزاری توان اجرای ویندوز 10 را به صورت کامل ندارند، این سیستم‌عامل بر روی سرور در فضای ابری راه‌اندازی می‌شود و کاربران از طریق گوشی به سرورهای هواوی ریموت می‌زنند و بوسیله یک پروتکل خاص که Huawei DeskTop Protocol نامیده می‌شود ویندوز 10 را به صورت کامل بر روی گوشی هوشمند اجرا می‌کنند.

امکان اجرای اپلیکیشن‌های مختلف در ویندوز 10 نیز به لطف این ویژگی جدید برای کاربران گوشی‌های هواوی میسر شده است. البته کاملا مشخص است که تعامل با ویندوز 10 از روی گوشی دشواری‌های خاص خودش را دارد و عدم دسترسی به صفحه‌کلید و ماوس تجربه کاملی از سیستم‌عامل ویندوز 10 را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

ناگفته نماند هواوی اولین شرکتی نیست که امکان دسترسی به ویندوز 10 را به صورت ابری برای کاربران گوشی‌‌ فراهم کرده است و پیش از این اچ‌پی نیز چنین تجربه‌ای را با گوشی Elite x3 در اختیار کاربران گذاشته بود.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.