استیم به پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی و ویستا پایان می‌دهد

استیم تاکنون از ویندوز اکس‌پی و ویستا پشیبانی می‌کرد اما از قرار معلوم این پشتیبانی در آینده نزدیک برای گیمرها به اتمام خواهد رسید.

0

مایکروسافت مدتی است که عدم پشتیبانی خود را از ویندوزهای اکس‌پی و ویستا اعلام کرده است اما کاربران هنوز دست‌ بردار این سیستم‌عامل‌ها نیستند و گیمرهای زیادی به لطف استیم بازی‌های خود را با این ویندوز‌ها انجام می‌دهند.

انصافا هم باید گفت شرکت Valve به عنوان توسعه‌دهنده استیم در مدتی بیشتر از 10 سال که شاهد حضور این پلتفرم هستیم از سیستم‌عامل‌های مختلف به خوبی پشتیبانی کرده است. اما ظاهرا دیگر صبر Valve هم به سر آمده و برنامه دارد تا در آینده پشیبانی از این نسخه‌های قدیمی ویندوز را متوقف کند.

به این ترتیب اگر شما هم در ویندوز اکس‌پی یا ویستا از طریق استیم بازی می‌کنید باید توجه داشته باشید که تا آخر سال جاری میلادی Steam همچنان برای ویندوز‌های اکس‌پی و ویستا بازی انتشار خواهد داد اما قابلیت‌های مختلفی را برای این کاربران محدود خواهد کرد.

در این زمینه می‌توان به قابلیت گفتگوی جدید Steam که آن‌را با نام Steam Chat می‌شناسیم اشاره کرد که کاربران ویندوزهای اکس‌پی و ویستا دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت.

Steam نیز در این زمینه با انتشار بیانیه‌ای از گیمرها خواسته است تا از نسخه‌های قدیمی ویندوز به نسخه‌هایی بالاتر از ویندوز ویستا مهاجرت کنند تا از این طریق Steam بتواند همچنان به آنها خدمات و سرویس‌‌های جدیدش را عرضه کند.

منبع guru3d
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.