دیجی‌کالا از برنامه‌های آینده خود خبر داد: دیجی‌پی، فیدیبو پلاس، دیجی‌کلاب و دیجی‌کالا نکست

روز گذشته سه‌شنبه 22 خردادماه 1397 دیجی‌کالا طی نشستی خبری با عنوان دیجی‌کالا و حمایت از تولید ملی برنامه‌های خود را در سال جاری، سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تشریح کرد.

1

دیجی‌کالا برند ملی ایرانی است و حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی را مهم‌ترین مسئولیت  اجتماعی خود می‌داند. تمامی برنامه‌های طراحی شده در سال جاری با این چشم‌انداز مهم تدوین شده است. در سال 97 بیش از  ۱۵۰۰ برند ایرانی در digikala حضور دارند و همچنین در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا (Marketplace) بیشتر از 11  هزار کسب‌وکار ایرانی مشغول به فعالیت‌اند که این عدد به سرعت در حال رشد است.

نشست خبری دیجی‌کالا

دیجی کالا در  سال پیش‌رو با ورود به دو حوزه‌ی FinTech  (فناوری مالی) و FMCG (مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف) و همچنین راه اندازی باشگاه مشتریان گروه digikala و مرکزی نوآوری‌های دیجی‌کالا(Innovation Center)  اعضای جدیدی را به گروه خود اضافه کرده است.  با اضافه شدن این خدمات و محصولات جدید، گروه digikala در سال 1397 شامل  دیجی‌کالا (Digikala)، دیجی‌استایل (Digistyle)، فیدیبو (Fidibo)، دیجی‌کلاب (Digiclub)، دیجی‌پی  (DigiPay) و دیجی‌کالا نکست (Digikala Next) خواهد بود.

پلتفرم سوپرنوا (Supernova)

برای رسیدن به اهداف بزرگ گروه، نیاز به پلتفرم و زیرساخت فن آورانه‌ای ایجاد شد که ویژگی گسترش‌پذیری بالایی (Scalability) از جهت ساختار پلتفرم و عملیات اتومازیسیون فرآیندها داشته باشد.

در پاسخ به این نیاز، گروهی از برترین مهندسان و دانشمندان جوان کشور در دیجی‌کالا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های لبه (Cutting Edge Technology) تلاشی یک ساله را رقم زدند و محصول این تلاش پلتفرم سوپرنوای دیجی‌کالا است. سوپرنوا مبتنی و با استفاده از فن‌آوری متن باز  (Open Source) اجرا شده و طراحی آن با تمرکز بر گسترش‌پذیری و قابلیت سرویس‌دهی همزمان (High Concurrency)به میلیون‌ها کاربر بوده است. سوپرنوا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تکنولوزژیک گروه دیجی‌کالا است و افتخار می‌کنیم که به دست متخصصین داخلی طراحی شده و یکی از افتخارات ملی کشورمان  در حوزه‌ی فن‌آوری خواهد بود. سوپرنوا  زیرساختی برای میزبانی از  ۱۰۰ هزار کسب‌وکار ایرانی و ۲۰۰ میلیون کاربر در منطقه ایجاد کرده است و کیفیت تجربه‌ی کاربری digikala را به سطح استانداردهای جهانی ارتقا خواهد داد.

ادغام استارت‌آپ هماپی در گروه دیجی‌کالا و راه‌اندازی دیجی‌پی

دیجی پی دیجی‌کالا

ادغام استارت‌آپ هماپی در گروه digikala در راستای سیاست حمایت از استارت‌آپ‌های موفق و ورود گروه دیجی‌کالا به حوزه‌های گوناگون تکنولوژی صورت پذیرفته است و در سال جاری، گروه، با برند جدید دیجی‌پی رسما وارد حوزه‌ی فین‌تک خواهد شد.

سرویس اشتراک زمانی کتاب: فیدیبو پلاس (Subscription)

فیدیبو پلاس دیجی‌کالا

در سرویس اشتراک زمانی کتاب، فیدیو پلاس، کاربران فیدیبو امکان خرید طرح‌های ماهانه یا سازمانی دارند. در طرح فیدیبو پلاس ماهانه، کاربر با پرداخت حق عضویت، امکان استفاده از تمامی کتاب‌های موجوددر آن طرح را دارد. در طرح فیدیبوپلاس سازمانی، سازمان‌ها می‌توانند با پرداخت حق عضویت برای اعضای سازمان خود طرح اشتراکی با کتاب‌های خاص فعال کنند.

 ورود به حوزه‌ی FMCG (مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف)؛  محقق شدن رویای کشاورز ایرانی

دیجی‌کالا در سال جاری با اضافه کردن مواد غذایی تازه به گروه موادغذایی خشک و مواد بهداشتی، گروه FMCG خود را تکمیل خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای این طرح محقق کردن رویای کشاورز، باغدار و دامدار ایرانی برای عرضه‌ی مستقیم، بی‌واسطه و سریع ‌ محصولات خود به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی است. از سوی دیگر تجربه‌ی جدیدی برای مصرف‌کنندگان خلق خواهد شد که پیش از این در کشور وجود نداشت. همکاری و مشارکت گروه دیجی‌کالا با برترین فعالین این حوزه، منجر به اتفاقات نویی در آینده‌ای نزدیک خواهد بود که ظرف ماه آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باشگاه مشتریان گروه دیجی‌کالا (DigiClub)

باشگاه مشتریان دیجی‌کالا

دیجی‌کلاب، باشگاه مشتریان دیجی‌کالا، با هدف قدردانی، تشویق و ارائه تسهیلات و تخفیف‌های بیشتر به مشتریان وفادار دیجی‌کالا  طراحی شده است. مشتریان digikala با کسب امتیاز در دیجی‌کلاب، می‌توانند خدمات و تسهیلات افزون‌تری، از  محصولات و خدمات گروه دیجی‌کالا و سایر همکاران تجاری دریافت کنند.

برنامه‌های دیجی‌کالا برای حمایت از تولید ملی و برندهای ایرانی

در سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، جشنواره‌‌ها و خدمات ویژه‌ای برای حمایت از کالاهای ایرانی و ارتقای فرهنگ خرید کالای باکیفیت ایرانی طراحی شده است. کالاهای شگفت‌انگیز ایرانی، برند ایرانی هفته، جایزه‌ی سالانه‌ی digikala به محبوب‌ترین برندهای ایرانی در گروه‌های کالایی مختلف و همچنین دریافت کارمزد حداقلی از تولیدکنندگان ایرانی در خدمات مارکت‌پلیس، بخشی از این برنامه‌هاست.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Iraj eshaghi می‌گوید

    قیمت کالا ها هم بسیار مهم است اگر تولید کننده ها نتوانند قیمت کالایشان را پایین بیاورند عملا قدرت خرید مردم بالا نخواهد رفت مثال اگر برنج خارجی را گران کنند که مردم برنج ایرانی بخرند این اتفاق نمی افتاد و مردم به سمت خرید نان بیشتر می روند.