اپل اپلیکیشن‌های استخراج رمزارز را از اپ استور حذف کرد

هرچند عموم غول‌های فناوری به سمت ارائه محصولات سازگار با فناوری بلاک چین و رمزارز حرکت می‌کنند، با این حال شرکت اپل در حرکتی عجیب تمام برنامه‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توان رمزارز را استخراج کرد، از فروشگاه نرم افزار اپ‌استور حذف کرده است!

0

در سال‌های اخیر بحث استفاده از ارزرمز و کسب درآمد از طریق رمزگشایی این نوع پول حتی در بین عموم کاربران هم محبوبیت کرده است. البته برخلاف تقریباً تمام شرکت‌های حوزه فناوری که به سمت استفاده و توسعه این فناوری قدم برداشته‌اند، شرکت اپل روز گذشته اپلیکیشن‌های استخراج رمزارز را از اپ‌استور حذف کرده است!

اپل اعلام کرده است که اپلیکیشن‌ها فعال در زمینه سرمایه گذاری و تجارت رمزارز باید قانونی و توسط بانک، مؤسسات معتبر و بانکی ایجاد شده باشد. پیرامون همین موضوع در قوانین جدید اپ‌استور هم آماده است که هیچ برنامه‌ای نبایستی در جهت کش کردن رمزارز و یا حتی تبلیغ این فناوری اقدام کند! البته در نظر داشته باشید که همچنان امکان استخراج رمزارز از طریق پردازش ابری و به واسطه اپلیکیشن‌های آیفون وجود دارد، با این حال نمی‌توان این فناوری را دیگر مستقیم در پلتفرم موبایلی اپل تبلیغ کرد.

البته در نظر داشته باشید که شرکت اپل از تدوین قوانین مذکور هدف دیگری را هم دنبال می‌کند و آن هم کاهش گارانتی رایگان دستگاه‌های استخراج کننده رمزارز است. همان‌طور که می‌دانید، برای حل معادلات پیچیده رمزارز و پس از آن کسب درآمد، بایستی به سخت افزار قدرتمندی دسترسی داشته باشید که به طور مستمر در شبکه فعال باشد؛ همین امر باعث خواهد شد که عمر تراشه گوشی‌های آیفون بی وقفه به کار گرفته شود و عمر آن‌ها کاهش پیدا کند.

از آنجا که کاهش راندمان کار پردازنده بدون هیچ علل خارجی و خارج از دستور العمل شامل گارانتی تعویض رایگان می‌شود، اپل ترجیح داده که به طور کلی استفاده از این برنامه‌ها را بر روی دستگاه‌های مک و آیفون ممنوع کند. در ادامه این قوانین آمده است که اپلیکیشن‌های مرتبط با رمزارز، اجازه‌ ارائه ارز دیجیتال برای دانلود برنامه‌های دیگر، معرفی دیگر کاربران برای دانلود برنامه یا افزایش فعالیت و تعداد دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی را نخواهند داشت و در غیر این صورت از اپ‌استور حذف می‌شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که حتی قدرتمندترین تراشه موبایلی حاضر هم قادر به حل مسائل پیچیده ریاضی و کسب درآمد از طریق استخراج رمزارز نیست و اگر هم در مدت زمان طولانی این کار را انجام دهد، هزینه استهلاک قطعات داخلی و مصرف باتری آن بیشتر از پاداش رمزارز خواهد بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.