نگاهی به امکانات رابط کاربری Y7 پرایم 2018 هواوی

یکی از مزایای اصلی گوشی اقتصادی Y7 پرایم 2018 هواوی بهره‌گیری آن از اندروید 8 اوریو به همراه رابط کاربری EMUI 8 است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به امکانات این رابط کاربری بیندازیم.

0

معمولاً گوشی‌های اقتصادی با نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید عرضه می‌شوند و امکانات نرم‌افزاری پایین‌تری نسبت به پرچم‌داران دارند. اما Y7 Prime 2018 هواوی با اندروید 8 اوریو و رابط کاربری EMUI 8 عرضه می‌شود که پیش از این در میت 10 و پی 20 هم شاهدش بوده‌ایم. در این مطلب قصد داریم نگاهی به رابط کاربری Y7 پرایم 2018 بیندازیم.

ویدئوی رابط کاربری Y7 پرایم 2018 هواوی

برای آشنا شدن با حال و هوای EMUI و نگاهی مختصر به امکانات آن می‌توانید این ویدئوی کوتاه را تماشا کنید:

 مدیریت گوشی با Phone Manager

در اپلیکیشن Phone Manager می‌توانید به تنظیمات مفید زیر دسترسی داشته باشید:

  • پاکسازی: پاکسازی فضای رم و همچنین فایل‌های موقتی اشغال کننده حافظه داخلی گوشی
  • کنترل روی اینترنت همراه: در این بخش می‌توانید میزان مصرف دیتای اینترنت همراه توسط هر اپلیکیشن را مشاهده کنید، حالت صرفه‌جویی را فعال کنید و یا دسترسی برخی اپلیکیشن‌ها به وای‌فای و اینترنت همراه را به دلخواه خود قطع کنید.
  • لیست سیاه: در این بخش می‌توانید از ورود پیام‌های مزاحم و تبلیغاتی جلوگیری کرده و یا تماس‌های مزاحم را بلاک کنید.
  • مدیریت باتری: حالت‌های ذخیره انرژی شامل تنظیم وضوح، حالت ذخیره انرژی معمولی و اولترا و نمایش میزان مصرف انرژی اپلیکیشن‌ها
  • Dropzone: در این بخش می‌توانید روی اپلیکیشن‌هایی که یک اعلان یا ابزار را روی صفحه به شکل شناور قرار می‌دهند مدیریت داشته باشید.
  • آنتی ویروس: به لطف شرکت avast این بخش می‌تواند اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارها را شناسایی و حذف کند.

بهبود تجربه بازی با Game Suite

در این پوشه خاص می‌توانید تمامی بازی‌های نصب شده روی گوشی را ببینید. این بخش قابلیت‌های خاصی به اجرای بازی‌ها اضافه می‌کند. به طور مثال می‌توانید عملکرد گوشی را در حالت Performance برای بالاترین عملکرد، حالت Power Saving برای ذخیره باتری یا Smart برای مدیریت هوشمند قرار دهید. علاوه بر این با فعال کردن Uninterrupted Gaming هنگام بازی‌کردن تمامی اعلان‌های روی صفحه به جز آلارم و تماس مخفی خواهد شد تا وقفه‌ای در بازی ایجاد نشود.

حالت یک‌دستی

به خاطر صفحه‌نمایش بزرگ Y7 Prime 2018 شاید کار کردن با یک‌دست گاهی اوقات کمی دشوار باشد. به همین دلیل هواوی حالت یک‌دست یا OneHanded Mode را اضافه کرده است. برای فعال کردن این قابلیت کافیست انگشت خود را روی نوار ناوبری به چپ یا به راست بکشید. علاوه بر این صفحه‌کلید در اپلیکیشن‌های مختلف نیز به یک طرف صفحه متمایل خواهد شد.

تایمر خاموش/روشن شدن گوشی

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که گوشی هوشمند خود را هر شب خاموش می‌کنید EMUI 8 یک قابلیت ویژه برای شما دارد. با این قابلیت گوشی شما هر شب در ساعت مشخصی خاموش و صبح در ساعت مشخص روشن خواهد شد.

جسچرها

هواوی چند جسچر هوشمند را نیز به EMUI 8 اضافه کرده است. به عنوان مثال می‌توانید با برگرداندن صفحه گوشی به طرف میز آلارم، تایمر و تماس‌ها را بی‌صدا کنید یا با کشیدن سه انگشت به پایین روی صفحه اسکرین‌شات بگیرید.

قفل کردن اپلیکیشن‌ها

اگر اطلاعات شخصی یا محرمانه در گالری، پیام‌رسان یا سایر اپلیکیشن‌های گوشی دارید می‌توانید آن‌ها را با پسوردی مجزا قفل کنید. به این ترتیب هنگام باز کردن هر اپلیکیشن باید پسورد را وارد کنید.

گاوصندوق Safe

یک ویژگی جالب دیگر EMUI قابلیت ایجاد یک گاوصندوق برای ذخیره تصاویر، موزیک‌ها، ویدئوها و سایر فایل‌های شماست. این گاوصندوق با یک رمز مجزا تنها برای شما قابل دسترسی خواهد بود.

داک ناوبری

اگر می‌خواهید از حداکثر فضای صفحه استفاده کنید و یا به داک شناور آیفون عادت کرده‌اید هواوی هم قابلیت مشابهی را برایتان فراهم کرده است. با فعال کردن Navigartion Dock یک دایره نیمه‌شفاف روی صفحه ایجاد می‌شود که می‌توانید با لمس، سوایپ و نگه داشتن آن عملیات دکمه‌های ناوبری را شبیه‌سازی کنید.

نمایش سرعت اینترنت در نوار وضعیت

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب Y7 Prime 2018 امکان فعال کردن نمایش سرعت دانلود اینترنت در نوار وضعیت است. به این ترتیب می‌توانید همیشه و به‌صورت زنده مصرف اینترنت و سرعت آن را تحت نظر بگیرید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.