تا پایان سال منتظر پردازنده‌های 32 هسته‌ای AMD باشید!

هیچ چیز نمی‌تواند جلوی سرعت را در دنیای رایانه‌ها بگیرد و AMD وعده داده است تا پایان سال منتظر پردازنده‌های 32 هسته‌ای باشید.

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما به خاطر دارید که همین چند روز پیش برای شما گفتیم اینتل تا پایان سال میلادی یک پردازنده ۲۸ هسته‌ای ۵ گیگاهرتزی عرضه می‌کند، از قرار معلوم AMD نیز دست روی دست نگذاشته است و باخر شدیم که وعده از عرضه پردازنده‌های 32 هسته‌ای پایان سال داده است.

نسل دوم پردازنده‌های Threadripper شرکت AMD در آنِ واحد قادر است 64 رشته پردازش را به صورت همزمان انجام دهد. جالب اینجاست که این پردازنده‌های قدرتمند به لحاظ معماری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در همان سوکت‌های مادربوردهایی که از پردازنده‌های نسل اول Threadripper پشتیبانی می‌کنند قرار می‌گیرند.

در مراسم Computex 2018 که شاهد معرفی پردازنده‌های 32 هسته‌ای از جانب AMD بودیم اشاره‌ای به جزئیات بیشتری از این پردازنده‌ها نشد و AMD فقط اشاره کرد که این پردازنده‌ها از معماری 12 نانومتری ساخته خواهند شد.

در این بین خنک‌ نگه داشتن این پردازنده‌های قدرتمند نیز کار ساده‌ای نیست و AMD در حین نمایش نسل دوم پردازنده Threadripper از خنک‌ کننده این پردازنده نیز خبر داد. این خنک کننده که توسط شرکت Cooler Master ساخته شده است در داخل جعبه پردازنده‌های نسل دوم Threadripper به فروش نمی‌رسد و به لحاظ ظاهر نیز با یک خنک کننده‌‌ای طرف هستیم که ابعاد بزرگی به قامت یک آیفون X دارد.

در حال حاضر اشاره‌ای از قیمت نسل دوم پردازنده‌های Threadripper نشده است اما چیزی که قطعی است این نکته است که این پردازنده‌های قدرتمند تا پایان سال جاری راهی بازارهای جهانی خواهند شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.