اپ استور اپل ماه آینده ده ساله می‌شود

اپ استور اپل امروزه هزاران اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما جالب است بدانید این اپ استور چیزی حدود یک دهه عمر دارد و ماه آینده اپل 10 سالگی اپ استور را جشن خواهد گرفت.

0

برای بسیاری از صنایع، 10 سال عمر زیادی نیست اما در صنعت گوشی‌های موبایل 10 سال یک عمر حساب می‌شود و در 10 سال گذشته شاهد تغییرات بسیار چشمگیری در گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها بوده‌ایم.

اپ استور اپل نیز که حدود 10 سال پیش معرفی شد این روزها ماهانه چیزی حدود 500 میلیون بازدید دارد و سود بسیار سرشاری را روانه جیب اپل کرده است، در این بین توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های iOS را توسعه می‌دهند از این سفره بی‌نصیب نبوده‌اند و بر اساس گزارش‌ها اپ استور اپل حدود 100 میلیارد دلار سود برای مجموع توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS عایدی داشته است.

جالب اینجاست که این سودآوری تنها در عرض 10 سال انجام شده است و از گوشه و کنار اینترنت خبر می‌رسد که اپ استور اپل ماه آینده، 10 سالگی خود را جشن خواهد گرفت.

زبان اصلی اپل برای برنامه‌نویسانی که قصد توسعه اپلیکیشن در اپ استور را دارند زبان Swift است. این زبان مستقیما توسط اپل توسعه داده می‌شود و اکنون چیزی بیشتر از 350 هزار اپلیکیشن را در اپ استور اپل شاهد هستیم که با زبان Swift توسعه‌‌ داده شده‌اند.

اپل برای رونق هرچه بیشتر اپ استور، حسابی هوای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS را دارد و به همین منظور Swift Playground را برای آموزش منابع جدید در اختیار علاقه‌مندان به زبان Swift در سراسر دنیا قرار داده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.