کوالکام اسنپ‌دراگون 850 را برای دستگاه‌های همیشه متصل ویندوزی معرفی کرد

کوالکام به‌تازگی تراشه جدید خود اسنپ‌دراگون 850 را با هدف به‌کارگیری در دستگاه‌های ویندوزی همیشه متصل معرفی کرد. این چیپست قرار است عملکرد، دوام شارژ و اتصالات بهتری را به همراه داشته باشد.

0

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته مایکروسافت و کوالکام دستگاه‌های همیشه متصل ویندوزی را معرفی کردند که از اسنپ‌دراگون 835 قدرت گرفته و قرار بود پاسخی به آی‌پد پرو اپل باشند. این دستگاه‌ها از پردازنده‌های با معماری ARM، اتصال LTE داخلی، دوام شارژ بالا و ازسرگیری بسیار سریع بدون hibernation بهره می‌بردند و قرار بود رقیبی برای آی‌پد پرو اپل باشند. حالا اسنپ‌دراگون 850 قرار است سرعت عملکرد و دوام شارژ آن‌ها را بهبود ببخشد.

به گفته کوالکام اسنپ‌دراگون 850 تنها مخصوص پی‌سی‌ها بوده و به بازار گوشی‌های هوشمند راه پیدا نخواهد کرد. در واقع این تراشه نسخه تغییر یافته از اسنپ‌دراگون 845 است که در پرچم‌داران اندرویدی دیده بودیم. به ادعای کوالکام این تراشه 30 درصد عملکرد سریع‌تر، 20 درصد دوام شارژ بالاتر و 20 درصد سرعت بالاتر در اتصال اینترنت همراه را به ارمغان می‌آورد.

اسنپ‌دراگون 850 براساس نسل دوم معماری 10 نانومتری ساخته شده و از مودم X20 کوالکام در آن استفاده شده است. با این‌حال با تغییراتی در سخت‌افزار و نرم‌افزار نسبت به اسنپ‌دراگون 845 در فعالیت‌های ویندوزی بهتر خواهد بود. کوالکام می‌گوید پی‌سی‌های با این تراشه قرار است از ابتدای زمستان به بازار عرضه شوند و مایکروسافت با شرکایی مثل سامسونگ، ایسوس، اچ‌پی و لنوو برای ساخت سخت‌افزار همکاری می‌کند.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.