اپل سیستم‌عامل macOS Mojave (موهاوی) را با قابلیت‌های فراوان معرفی کرد

اپل در کنفرانس WWDC 2018 خود از نسخه جدید macOS با نام Mojave (موهاوی) رونمایی کرد. موهاوی قرار است قابلیت‌های جدید بی‌شماری را به مک‌های اپل بیاورد.

0

بیابان موهاوی نام جدید سیستم‌عامل macOS اپل را رقم زده است. این نسخه از macOS قرار است ویژگی‌های جذاب زیادی داشته باشد.

حالت تاریک Dark Mode

سرانجام حالت تاریک به مک می‌آید. علاوه بر اپلیکیشن‌های مک سایر اپلیکیشن‌های سوم شخص هم می‌توانند به لطف Xcode این قابلیت را به همراه بیاورند.

دسته‌ها Desktop Stacks

وقتی دسته‌ای از فایل‌ها را درون دسکتاپ کپی می‌کنید آن‌ها درون دسته‌های منظم قرار می‌گیرند.

 بهبودهای امنیتی در سافاری

پس از رسوایی‌های اخیر فیس‌بوک و قوانین حریم شخصی جدید اپل قابلیت‌های بسیار خوبی به مرورگر سافاری اضافه کرده است. از این پس اگر وب‌سایتی بخواهد فعالیت‌های شما را تحت نظر بگیرد باید از شما اجازه بگیرد و علاوه بر این مشخصات سیستم شما نیز از طریق قابلیت fingerprinting برای وب‌سایت‌ها ارسال نخواهد شد. این ویژگی‌های امنیتی به iOS 12 نیز خواهد آمد.

اپلیکیشن‌های جدید

اپلیکیشن‌های Apple News، Stocks، Voice Memos و Home هم به مک آمده و بسیار شبیه به نسخه آی‌پد خود هستند.

Continuity

این قابلیت که در نسخه‌های قبلی macOS اضافه شده بود حالا با دوربین هم کار می‌کند. کافیست با آیفون یا آی‌پد خود عکسی بگیرید تا به سرعت در مک ظاهر شود. همچنین اپلیکیشن‌ها می‌توانند در صورت درخواست شما به دوربین گوشی دسترسی پیدا کنند.

سایدبار جدید در Finder

وقتی مشغول مرور فایل‌ها و تصاویر هستید یک سایدبار ویژه در Finder به نمایش در می‌آید که علاوه بر مشخصات فایل یا تصویر نوار ابزاری ویژه هم به همراه دارد.

اسکرین‌شات‌های بهتر

پس از گرفتن اسکرین‌شات، تصویر درست مانند iOS در گوشه صفحه قرار داده می‌شود و با کلیک روی آن می‌توانید اعمالی مانند برش، چرخش و ویرایش را روی آن‌ها انجام دهید.

بازطراحی اپ استور مک

اپ استور مک حالا با ویژگی‌هایی مشابه نسخه iOS آپدیت شده است. حالا بیلبوردهایی بزرگ اپلیکیشن‌های تازه را نمایش می‌دهد و دسته‌بندی‌ها هم متحول شده‌اند.

دسکتاپ داینامیک

در macOS Mojavi والپیپرهای زنده‌ای اضافه شده‌اند که بسته به ساعت روز تغییر می‌کنند و به طور مثال در شب می‌توانید آسمان پرستاره کویر را مشاهده کنید.

زمان عرضه macOS Mojave

اپل مک‌او‌اس موهاوی را احتمالاً در اواخر شهریورماه و یا اوایل مهرماه عرضه خواهد کرد. البته انتظار داریم نسخه آزمایشی آن به‌زودی برای توسعه‌دهندگان عرضه شود.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.