بررسی دوربین Y7 پرایم 2018 هواوی

امروز می‌خواهیم نگاهی به عملکرد دوربین یکی از میان‌رده‌های جدید اقتصادی بازار اندروید بیندازیم. دوربین Y7 پرایم 2018 هواوی یکی از نقاط قوت این گوشی است اما تا چه حد می‌توانید روی عملکرد آن حساب باز کنید؟

0

وقتی قصد تولید یک گوشی اقتصادی را داشته باشید یکی از چیزهایی که در آن فدا می‌شود دوربین است. یک سنسور و لنز دوربین عالی قیمت تمام شده محصول را بالا می‌برد و علاوه بر این پردازش عالی تصویر هم مستلزم یک چیپست قدرتمند است. به همین دلیل نباید انتظار عملکردی فوق‌العاده را از دوربین Y7 پرایم 2018 هواوی داشته باشیم. با این‌حال استفاده از دوربین دوگانه در این گوشی اقتصادی یک ویژگی کمیاب است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

مشخصات فنی دوربین Y7 پرایم 2018

دوربین اصلی Y7 پرایم 2018 دارای وضوح 13 مگاپیکسلی با نسبت تصویر 4:3 است. لنز دوربین دارای دیافراگم f/2.2 بوده و همچنین حساسیت آن نیز تا ISO 2755 قابل افزایش است. این دوربین قادر است با وضوح 1080p یا فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند.

دوربین دوم گوشی 2 مگاپیکسلی بوده و صرفاً برای تشخیص عمق و ایجاد افکت عمق میدان پایین طراحی شده است.

دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. این دوربین می‌تواند حداکثر با وضوح HD 720p فیلم‌برداری کند.

رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین هواوی Y7 پرایم 2018 را می‌توان یک نسخه سبک شده از رابط کاربری گوشی‌های میان‌رده یا پرچم‌دار این برند دانست. با سوایپ به چپ و راست تنظیمات دوربین و حالات مختلف در دسترس شما قرار می‌گیرد و در صفحه اصلی نیز دکمه‌های فلش، حالت Wide Aperture، حالت پرتره و سوییچ بین دوربین‌ها وجود دارد.

در بخش تنظیمات می‌توانید رزولوشن تصویر، نشان‌گذاری GPS، چارچوب راهنما، تایمر، کنترل صوتی، تشخیص لبخند و همچنین میان‌بر دوبار فشار دادن دکمه ولوم را تنظیم کنید.

در بخش حالت‌های دوربین هم علاوه بر عکس و ویدئو، حالت HDR، پانوراما، فیلترهای رنگی مختلف، واترمارک، حالت غذا و اسکن پرونده‌ها وجود دارد.

استفاده راحت از این رابط کاربری با سوایپ از مزایای آن و نبود حالت حرفه‌ای یا دستی از معایب دوربین Y7 پرایم 2018 محسوب می‌شود.

کیفیت تصاویر دوربین

بگذارید ابتدا از تصاویر در نور مناسب شروع کنیم. تصاویر ثبت شده توسط دوربین Y7 پرایم 2018 به‌طور کلی برای یک میان‌رده بسیار خوب هستند.

جزئیات: جزئیات ثبت شده در نور کم بسیار خوب هستند. وضوح 13 مگاپیکسلی را وقتی با نور مناسب و در نتیجه ISO پایین ترکیب کنید جزئیات به خوبی ثبت می‌شوند.

کنترل نویز: اگر به برش 100 درصد تصاویر نگاه کنید متوجه نویز نسبتاً زیاد در تصاویر خواهید شد. با این‌حال این تصمیم هواوی برای جلوگیری از حذف جزئیات است و می‌توان گفت میزان این نویز در نور مناسب کاملاً قابل پذیرش است.

دامنه دینامیکی: دامنه دینامیکی تصاویر این دوربین هم خوب است. اگر به تصاویر زیر نگاه کنید متوجه می‌شوید جزئیات هم در بخش‌های تیره و هم در بخش‌های روشن به خوبی حفظ شده است. با این حال گرایش این دوربین به سمت حفظ جزئیات در بخش‌های روشن است و به این ترتیب تصاویر با کنتراست بالاتری به نظر می‌رسند.

رنگ‌ها: رنگ‌های در تصاویر دوربین Y7 پرایم 2018 به واقعیت نزدیک هستند. برخلاف چیزی که در هوش مصنوعی پی 20 پرو دیده بودیم دوربین Y7 سعی در جذاب‌تر کردن تصاویر نداشته و به حفظ رنگ طبیعی سوژه‌ها وفادارتر است.

سرعت و دقت فوکوس: در گوشی‌های اقتصادی مثل Y7 Prime 2018 فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل تشخیص فاز یا Dual Pixel وجود ندارد. با این وجود این گوشی در فوکوس خودکار با فناوری Contrast AF عملکرد خوبی دارد مگر این‌که بخواهید در تاریکی عکاسی کنید؛ در آن‌صورت بهتر است از فلش کمک بگیرید.

کیفیت تصاویر در نور کم: مثل همه گوشی‌های اقتصادی دیگر تصاویر Y7 پرایم 2018 نیز در نور بسیار کم چندان جالب نیست. روشنایی تصویر پایین بوده و نویز زیادی در تصاویر به چشم می‌خورد. با این وجود اگر از یک منبع نور خارجی و یا از فلش دوربین کمک بگیرید تصاویر قابل قبولی ثبت خواهد شد.

کیفیت سلفی‌ها

سلفی‌های 8 مگاپیکسلی Y7 پرایم 2018 خصوصاً در نور مناسب کیفیت بسیار خوبی دارند. شاید مهم‌ترین ویژگی این تصاویر وضوح و جزئیات بالا باشد که در رقبایی مثل گلکسی جی 7 پرو سامسونگ دیده نمی‌شود. رنگ‌ها نیز طبیعی بوده و کمی به سردی گرایش دارند.

تصاویر پرتره و Wide Aperture

شاید ویژگی اصلی دوربین Y7 پرایم 2018 دوگانه بودن آن باشد. به لطف سنسور اختصاص یافته به تشخیص عمق می‌توانید تصاویری شبیه به دوربین‌های DSLR را شبیه‌سازی کنید. به این ترتیب هم می‌توانید پرتره‌های جذاب‌تری بگیرید و هم از سوژه‌های دیگر تصاویری با عمق میدان پایین و تار شدگی پس‌زمینه بگیرید که به افکت بوکه مشهور است.

تشخیص لبه‌های سوژه در این حالت با دقت خوبی انجام می‌شود و برخلاف گوشی‌های رقیبی که سعی دارند با تکنیک‌های نرم‌افزاری این حالت را شبیه‌سازی کنند عملکرد Y7 پرایم 2018 بسیار بهتر است.

کیفیت ویدئوهای فیلم‌برداری

ویدئوهای 1080p ثبت شده توسط Y7 پرایم 2018 قابل قبول هستند. جزئیات و دامنه دینامیکی برای یک گوشی اقتصادی خوب است و صدا نیز به شکل استریو و با نرخ 48 کیلوهرتزی ضبط می‌شود. با این‌حال خبری از لرزش‌گیر نیست و رنگ‌ها می‌توانستند کمی شاداب‌تر باشند.

جمع‌بندی

به‌طور کلی می‌توان گفت مجموعه دوربین Y7 پرایم 2018 در میان گوشی‌های اقتصادی هم‌رده از بهترین‌هاست. شاید ضعف اصلی این دوربین نبود حالت دستی باشد اما حالت پرتره دقیق آن در این بازه قیمتی کمیاب است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.