همراه اول: شایعه نامعتبر بودن شناسه‌های قبض پیامک شده صحت ندارد

اخیراً در دنیای مجازی پیام‌هایی ردوبدل می‌شود که مضمون آن‌ها عدم اعتماد به پیام پرداخت قبوض همراه اول است. شرکت ارتباطات سیار حالا این شایعات را رد کرده است.

1

اگر کمی در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید حتماً در یکی دو روز اخیر پیامی مشابه پیام زیر را دریافت کرده‌اید:

🚫 توجه کنید 🚫 #خیلی_خیلی #مهم

دوستان،
اگر پیامی نظیر پیام زیر دریافت کردید:👇🏽
🔰🔰🔰🔰🔰 مشترک گرامی
قبض تا پایان اردیبهشت
بدهی: 2
قابل پرداخت: 686000 ریال
ش ق: 4118660030153
ش پ: 68672277
مهلت پرداخت تا 1397/03/21
از همراهی و صبوری شما در خصوص مشکلات پیش آمده در ارتقا سامانه های همراه اول سپاسگزاریم همراه اول 💠💠💠💠💠

مراقب اینگونه پیامها باشید👆
شناسه قبض مربوط به موبایل نیست !!!! این پرداخت به یک حساب دیگر است که با جعل اسم یا آرم همراه اول ارسال میکنند.
شناسه قبض همراه اول شامل 7 رقم از شماره موبایل شماست.

اگر مشترک دائمی همراه اول باشید احتمالاً به چنین پیامک‌هایی برای پرداخت قبض و اعلام بدهی عادت دارید اما پیام بالا نکته جالبی را مطرح کرده است. همان‌طور که می‌بینید در شناسه قبض خبری از شماره موبایل نیست و به این ترتیب به نظر می‌رسد که قبض جعلی باشد. با این‌حال ظاهراً چنین کلاهبرداری در کار نیست و تنها سیستم ارسال پیامک همراه اول تغییر کرده است و از این پس در شناسه قبض خبری از شماره موبایل نخواهد بود.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد در پی تغییر CRM این اپراتور فرمت شناسه قبض و پرداخت تغییر کرده و در آن دیگر از شماره موبایل استفاده نمی‌شود. لذا شایعه نامعتبر بودن شناسه‌های اعلام شده صحت ندارد. در این اطلاعیه تصریح شده مشترکین همراه اول می‌توانند با شماره‌گیری کد #111*10* یا تماس با سامانه ٩٩٩٠ از درستی بدهی اعلام شده خود اطمینان یابند.
همچنین مشترکین این اپراتور می‌توانند برای دریافت صورتحساب خود از طریق سامانه 9990 و یا با ارسال حرف G (صورت‌حساب پایان‌دوره) و یا حرف M (صورت‌حساب میان‌دوره) به سرشماره 990009 اقدام کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. bijan می‌گوید

    با سلام خدمت شما مدیر محترم من صورتحساب قبض گوشیم رو پنجشنبه ای پرداخت کردم اما تا به امروز شنبه اسمس تاییش نیومده کی میادش لطفا راهنماییم کنید سپاس؟