تأثیر فشارهای روسیه: اپل دیگر آپدیت‌های تلگرام را تأیید نمی‌کند! (به‌روز شد)

امروز پاول دوروف در کانال تلگرام خود و اکانت توییترش از عدم همکاری اپل با این سرویس برای انتشار آپدیت‌های جدید تلگرام در اپ استور iOS خبر داد.

1

همان‌طور که می‌دانید اپل روز گذشته آپدیت iOS 11.4 را منتشر کرد. به خاطر تغییراتی در این سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌ها برای سازگاری کامل باید تغییراتی را داشته باشند که معمولاً پیش از انتشار نسخه جدید iOS آماده است. اما حالا کاربرانی که آیفون یا آی‌پد خود را به iOS 11.4 آپدیت کرده‌اند از مشکلاتی از جمله استیکرها خبر داده‌اند.

پاول دوروف می‌گوید اپل اخیراً از تأیید نسخه‌های جدید تلگرام خودداری می‌کند و با این‌که آپدیت سازگار با iOS 11.4 مدت‌هاست که برای تأیید به اپ استور ارسال شده اما اپل هنوز آن را تأیید نکرده است. پس از فیلترینگ نه‌چندان موفق تلگرام در روسیه و خودداری این شرکت از در اختیار قرار دادن کلیدهای رمزگذاری پیام‌ها به روسیه، مقامات این کشور از اپل درخواست کردند تا تلگرام را از اپ استور حذف کند. با این‌که اپل این‌کار را (هنوز) انجام نداده اما ظاهراً در تأیید آپدیت‌های این اپلیکیشن محبوب کارشکنی می‌کند.

به گفته دوروف با این‌که کاربران روسی تنها 7 درصد از کاربران تلگرام را تشکیل می‌دهند اما این حق کاربران است تا بتوانند در کشوری که حریم شخصی در آن نقض می‌شود ارتباط آزاد داشته باشند. مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام می‌گوید اپل حدود یک ماه و نیم است که آپدیت‌ها را برای کاربران تلگرام محدود کرده است. به همین خاطر تلگرام هنوز نتوانسته به‌طور کامل از قانون جدید حریم خصوصی GDPR اروپا پیروی کند و این می‌تواند جریمه‌های هنگفتی برای تلگرام به همراه داشته باشد. این شرکت کماکان در تلاش است تا مشکل را برطرف کند و از کاربران iOS تلگرام بابت مشکل ایجاد شده عذرخواهی کرده است.

به‌روزرسانی: اپل سرانجام آپدیت 4.8.2 تلگرام را تأیید و در اپ استور منتشر کرده است. آپدیت جدید با این‌که ویژگی جدیدی به همراه ندارد اما با قوانین حریم خصوصی GDPR اروپا سازگار شده است. پاول دوروف در توییتر خود از تیم کوک و اپل برای تأیید این آپدیت با وجود مشکلات فعلی تشکر کرده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ارسلان می‌گوید

    اتفاقا خودتونم میدونین یه ویژگی خیلی خوب داره برای کاربرای ایرانو روسیه