سیستم تشخیص چهره وان‌پلاس 6 با یک عکس چاپ شده فریب می‌خورد

بر اساس ویدئو منتشر شده از سوی کاربری در توییتر، به نظر می‌رسد سیستم تشخیص چهره وان‌پلاس 6 که شرکت سازنده مانور زیادی بر روی سرعت عملکرد آن انجام داد، از امنیت پایینی برخوردار است و از طریق یک کاغذ پرینت شده هم می‌توان آن را فریب داد!

0

در چند سال اخیر تب استفاده از قابلیت تشخیص چهره در گوشی‌های هوشمند بالا گرفته است و شاهد آن هستیم که برخی شرکت‌ها مانند اپل این سیستم را جایگزین دائمی سنسور اثر انگشت کرده‌اند. روش‌های بیومتریک دسترسی سریع و آسان به محتویات سیستم را امکان پذیر می‌کنند، با این حال در وهله اول تضمین امنیت آن‌ها برای هر کاربری اهمیت دارد.

شرکت وان‌پلاس برای اولین بار در گوشی وان‌پلاس 5T از سنسور تشخیص چهره استفاده کرد و آن را در وان‌پلاس 6 ارتقا داد. البته بر اساس اخبار درز به نظر می‌رسد سیستم به کار رفته در پرچم‌دار جدید وان‌پلاس چندان هم قابل اعتماد نیست، چراکه یک کاربر توانسته با یک چاپ رنگی آن را فریب دهد.

تا پیش از این می‌دانستیم که سنسور تشخیص چهره وان‌پلاس 6 فاقد ویژگی اسکن سه بعدی و سنجش عمق است و وان‌پلاس از فناوری شرکت چینی SenseTime استفاده کرده است؛ اما به نظر می‌رسد حتی این سیستم قادر به تشخیص یک پرینت ساده هم نباشد. کاربری روز گذشته در توییتر ویدئویی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد دوست او زمانی که تصویر پرینت شده‌اش را در دست دارد می‌تواند قفل گوشی او را باز کند. بدترین نکته کار آنجا بود که این ترفند حتی با عکس سیاه و سفید هم کار کرد.

پس از رسانه‌ای شدن موضوع شرکت وان‌پلاس به طور رسمی به آن واکنش نشان داده است:

ما به طور مداوم در حال توسعه و بهبود الگوریتم سنسور تشخیص چهره وان‌پلاس 6 هستیم، با این حال در نظر داشته باشید که اولین هدف از تعبیه آن راحتی کاربران است؛ برای همین موضوع همیشه به کاربران پیشنهاد می‌کنیم که از روش‌های امنیتی دیگری مانند استفاده از سنسور اثر انگشت و یا قرار دادن پین استفاده کنید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.