کوالکام تراشه XR1 را ویژه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کرد

کوالکام تاکنون تراشه‌ای اختصاصی را برای دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی نکرده بود اما حالا شاهد معرفی تراشه XR1 از جانب کوالکام برای هدست‌های VR و AR هستیم.

0

فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آینده روشنی در پیش دارد و کوالکام برای حضور بیشتر در این فناوری تراشه XR1 را منحصراً برای این فناوری‌ها معرفی کرد.

هدف از معرفی این تراشه جدید ساخت گجت‌هایی سازگار با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که قیمت ارزان‌تری داشته باشند. انتظار می‌رود این محصولات در اواخر امسال یا نهایتا اوایل سال آینده با تراشه XR1 راهی بازار شوند.

جالب اینجاست که کوالکام همچنان مدعی است اسنپ‌دراگون 845 به‌عنوان تراشه پرچمدار این شرکت تعامل بهتری با فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد و تراشه XR1 برای دستگاه‌هایی که نیاز به سخت‌افزار قوی جهت اجرای این فناوری‌ها ندارند ساخته شده است.

در نتیجه می‌توان گفت گجت‌هایی که با این تراشه ساخته می‌شوند قادر به اجرای بازی‌های معمولی و همچنین نمایش فیلم در دنیای واقعیت مجازی باشند.

به گفته کوالکام این تراشه بیشتر برای مشاهده فیلم در حالت 360 درجه ساخته شده است و قادر به تشخیص حرکات دست نیست و تنها با یک کنترل ساده می‌توان با دستگاه‌‌هایی که با این تراشه ساخته می‌شوند تعامل برقرار کرد.

ناگفته نماند که تراشه XR1 را نباید خیلی هم دست کم گرفت و این تراشه به خوبی از عهده پخش فیلم‌هایی با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه بر می‌آید، تشخیص صدای کاربر و کنترلرهایی که در 6 جهت مسیر را تشخیص می‌دهند را می‌‌توان از دیگر ویژگی‌های تراشه XR1 دانست.

با در نظر گرفتن این موارد می‌‌توان گفت کوالکام تراشه XR1 را با این هدف عرضه کرده است که بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ارزیابی کند و در صورت موفقیت این تراشه در بازار به احتمال زیاد شاهد نسخه‌های قوی‌تر آن‌ نیز خواهیم بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.