این تصاویر ماهواره‌ای ناسا نشان می‌دهد که چگونه انسان در حال تغییر دادن زمین است

انسان‌ها همواره به شدت در حال تغییر محیط اطراف خود هستند تا به اصطلاح آن را به مکانی مناسب‌تر برای زندگی تبدیل نمایند اما در واقع بیشتر در تلاش برای نابودی آن هستند. با فارنت همراه شوید…

0

به تازگی وب‌سایتی به نام EarthTime، تلاش کرده است تا نشان دهد که چگونه انسان‌ها به شکلی شگفت‌انگیز در حال ایجاد تغییر در این کره خاکی هستند. تغییراتی مانند ذوب شدن یخچال‌های قطب و مهاجرت پناهنده‌ها که از طریق تصاویر مختلف ماهواره‌ای ناسا قابل رویت است.

در تهیه نقشه‌های تعاملی این وب‌سایت از تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های ناسا بین سال‌های 1984 تا 2016 و بیش از 300 پک اطلاعاتی جغرافیایی از سازمان‌های بانک جهانی، برکلی ارث و صندوق جهانی طبیعت استفاده شده است.

البته برخی از این اطلاعات تنها پیش‌بینی هستند. برای مثال، نقشه‌ای که در زیر می‌بینید نشان از این دارد که براساس پیش‌بینی دانشمندان، چگونه در صورتی که متوسط دمای هوا در جهان با شیب حال حاضر خود افزایش یابد، بخش قابل توجهی از فلوریدا به زیر آب فرو خواهد رفت.

در موردی دیگر از این نقشه‌ها شاهد پدیده سفیدشدگی مرجان‌ها هستیم. این پدیده هنگامی صورت می‌گیرد که تپه‌های مرجانی به واسطه افزایش گرمای آب، سفید می‌شوند و مستعد پذیرش بیماری‌های مختلف خواهند شد. بخش‌هایی که این پدیده در آن به وقوع پیوسته است در نقشه زیر با رنگ‌های زرد و صورتی مشخص شده‌اند.

در این نقشه‌ها الگوهایی از جامعه‌شناختی مانند اینکه کدام کشورها بیشتر از بقیه مورد هدف پناهندگان قرار می‌گیرند هم دیده می‌شود. در ادامه می‌توانید این نقشه را مشاهده کنید.

وب‌سایت مذکور به واسطه آزمایشگاه کارنگی ملون و در همکاری با انجمن اقتصاد جهانی و سایر سازمان‌ها ساخته شده است. نظر شما در رابطه با نقشه‌های فوق چیست؟

منبع recode
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.