اچ‌تی‌سی U12 پلاس با دوربین دوگانه، صفحه‌نمایش HDR و اسنپ‌دراگون 845 معرفی شد

پس از چند هفته درز شایعات و فاش شدن برخی تصاویر پرچم‌دار جدید اج‌تی‌سی، شرکت تایوانی سرانجام ساعاتی پیش از گوشی اچ‌تی‌سی U12 پلاس رونمایی کرد.

0

بر کسی پوشیده نیست که شرکت اچ‌تی‌سی اوضاع مناسبی در بازار گوشی همراه ندارد و هرساله با ضرر دهی رو به روز می‌شود؛ اما هنوز مصمم به ادامه در این راه است و در همین راستا نیز به تازگی از گوشی هوشمند با نام اچ‌تی‌سی U12 پلاس رونمایی کرده است که همانند مدل One M۸ دارای دوربین سلفی دوگانه است.

اگر از علاقه‌مندان به این برند تایوانی باشید، بدون شک در نگاه اول به اچ‌تی‌سی U12 پلاس، به یاد یو ۱۱ پلاس خواهید افتاد؛ چراکه قاب پشتی این دو محصول تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارد. به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی به شکل غیر قابل وصفی به استفاده از پنل LCD متعهد شده است، چراکه در اچ‌تی‌سی U12 پلاس هم یک بار دیگر با صفحه نمایش ۶ اینچی با فناوری Super LCD۶، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۲۸۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و چگالی تصویر ۵۳۷ppi روبرو هستیم که این بار در بالا و پایین دارای حاشیه‌های کمتری است. هرچند به کار گیری از پنل های OLED امروزه توسط اغلب تولید کنندگان گوشی همراه باب شده استفاده با این حال پنل به کار رفته در U12 پلاس از محتویات HDR۱۰ و DCI-P۳ پشتیبانی می‌کند.

اچ‌تی‌سی U12 پلاس

به صورت کلی می‌توان گفت ساختار شیشه‌ای پرچم‌دار سال گذشته با برخی تغییرات بسیار جزئی بر روی U12 پلاس پیاده شده است. تمام قسمت جلو و قاب پشتی این گوشی توسط گوریلا گلس ۵ محافظت شده است و برای کاهش هرچه بیشتر حاشیه نمایشگر، شاهد انتقال سنسور اثر انگشت به قاب پشتی هستیم. همانند بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار سال 2018،  اچ‌تی‌سی U12 پلاس هم به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قدرت گرفته که در کنار آن از ۶ گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. این محصول در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود، با این حال جای خرسندی است که امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی هم قابل دسترس است.

دوربین اصلی U12 پلاس 12 مگاپیکسلی با فناوری اولتراپیکسل است که در کنار آن یک دوربین تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی نیز به چشم می‌خورد. دوربین اصلی دارای لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم f/1.8 بوده و از ترکیب فوکوس لیزری و تشخیص فاز استفاده می‌کند. اچ‌تی‌سی همچنین با اضافه کردن قابلیت ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرخ بالای ۲۴۰ فریم بر ثانیه، خلق ویدیوهای صحنه آهسته با وضوحی بسیار بالا را امکان‌پذیر کرده است.

این دوربین همچنین قادر به ثبت تصاویر با وضوح ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. اما در قاب جلویی اچ‌تی‌سی U12 پلاس هم شاهد به کار گیری دوربین دوگانه ۸ مگاپیکسلی هستیم که از استیکرهای واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار جدید شرکت تایوانی می‌توان به دو بلندگوی استریو، درگاه یو‌اس‌بی-سی و هدفون‌های درون گوشی مجهز به نویز کنسلینگ اشاره کرد.

این محصول با بهره گیری از اندروید ۸ اوریو و نسل دوم فناوری اج سنس به بازار عرضه خواهد شد. حالا علاوه بر حساس بودن قاب گوشی به فشار دکمه‌ها نیز مشابه دکمه‌های تاچ‌پد مک‌بوک و یا دکمه هوم آیفون 8 تحرک فیزیکی نداشته و صرفاً با لرزش فیدبک را به کاربر منتقل می‌کنند.

با این حال نکته مأیوس کننده آنکه باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن با شارژر‌های بی‌سیم سازگاری ندارد. اچ‌تی‌سی U12 پلاس در رنگ‌بندی قرمز، مشکی و آبی در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۷۹۹ و ۸۴۹ دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.