مدیاتک Helio P22 معرفی شد: اولین تراشه میان‌رده 12 نانومتری

مدیاتک یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تراشه موبایلی در جهان به تازگی از پردازنده Helio P22 رونمایی کرده که با فناوری 12 نانومتری توسعه یافته است.

0

افزایش هزینه تحقیق، توسعه و ساخت پردازنده‌های موبایلی با فناوری‌های پیشرفته باعث می‌شود که شرکت‌های سخت افزاری سرمایه گذاری قابل توجهی را بر روی مدل‌های میان رده انجام ندهند، با این حال مدیاتک با یک سنت شکنی پردازنده Helio P22 را معرفی کرده که عنوان اولین تراشه میان رده ساخته شده با لیتوگرافی 12 نانومتری با فناوری FinFET را یدک می‌کشد.

این پردازنده دارای هشت هسته از نوع Cortex-A53 است که فرکانس تمام آن‌ها روی 2 گیگاهرتز قفل شده‌اند. پردازنده فوق می‌تواند از دوربین دوگانه با سنسور‌های 13 و 8 مگاپیکسلی پشتیبانی کند و همچنین فیلم برداری تا 30 فریم بر ثانیه را نیز ارائه می‌کند. به لطف قدرت پردازش بالا، گوشی‌های مجهز به این برنامه قادر به ثبت تصاویری با افکت بوکه به صورت پیش‌فرض هستند.

مدیاتک Helio P22 همچنین از گوشی‌هایی با وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 20 به 9 هم پشتیبانی می‌کند. به لطف این پردازنده، بایستی منتظر از راه رسیدن گوشی‌های میان رده با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم زمان در حالت LTE،  802.11ac، بلوتوث نسل پنج و GLONASS باشیم.

در چند وقت اخیر شاهد یکپارچه شدن واحد پردازش گرافیکی با تراشه‌های موبایلی بوده‌ایم؛ مدیاتک نیز بر همین اساس شتاب دهنده هوش مصنوعی را با Helio P22 ادغام کرده است. پردازنده جدید شرکت تایوانی همچنین از فریم‌ورک‌های رایج هوش مصنوعی نظیر TensorFlow، TF Lite، Caffe و Caffe2 پشتیبانی می‌کند و امکان انتخاب خودکار بهترین منبع هوش مصنوعی را نیز دارد.

مدیاتک Helio P22 همچنین زیرساخت استفاده از دوربین سلفی به عنوان سنسور تشخیص چهره را ایجاد کرده است. از سایر امکانات هوش مصنوعی این پردازنده که امکان بهره‌برداری از آن‌ها وجود دارد، می‌توان به آلبوم تصاویر هوشمند و ثبت تصاویر با عمق دو یا یک دوربین اشاره کرد. پردازنده مذکور در مرحله تولید انبوه قرار گرفته و انتظار داریم که اواسط ماه آینده به دست تولید کنندگان گوشی همراه برسد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.