ریزر Core X با قیمت پایین‌تر برای اتصال کارت گرافیک اکسترنال معرفی شد

شرکت ریزر ساعاتی پیش در کنار نسل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید، از داک اکسترنال Core X رونمایی کرد که امکان اتصال کارت گرافیک به لپ‌تاپ‌ها را به ارمغان می‌آورد.

0

یکی از محدودیت‌های اصلی لپ‌تاپ‌ها عدم پشتیبانی از کارت گرافیک‌ مخصوص پی‌سی‌ها است، با این حال Core X شما را قادر می‌سازد تا از یک کارت گرافیک جانبی نیز در کنار نمونه اصلی لپ‌تاپ استفاده کنید. به گفته ریزر، تمامی کارت‌های AMD و انویدیا در Gus قرار می‌گیرد و مشکلی در سازگاری وجود ندارد.

نکته قابل توجه اینکه نسل جدید داک اکسترنال جدید ریزر، از مک بوک پرو به واسطه خروجی Thunderbolt 3 پشتیبانی میکند. بدین ترتیب از طریق Core X می‌توان مک بوک پرو را به یک لپ‌تاپ گیمینگ تبدیل کرد. این محصول که قرا راست با قیمت ۲۹۹ دلاری به بازار عرضه گردد، نسخه ارزان قیمت داک گرافیک اکسترنال Core V۲ است که سال گذشته با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلاری به بازار عرضه گردید. البته Core V۲ دارای برخی قابلیت‌های اضافه از جمله خروجی یو‌اس‌بی، Ethernet و نورپردازی Chroma می‌باشد که کرو ایکس فاقد آن‌ها است.

طبق اعلام شرکت سازنده، اگر عرض کارت گرافیک شما زیر ۵٫۷۱ اینچ، عرض آن زیر ۱٫۶۹ اینچ و طول آن زیر ۱۱٫۸۱  اینچ باشد، به راحتی می‌توانید آن را درون باکس Core X قرار دهید. در داک Core X یک منبع تغذیه‌ی ۶۵۰ واتی نیز برای کارت‌های گرافیک اکسترنال در نظر گرفته شده که ۱۵۰ وات بیشتر از نمونه به کار رفته در Core V۲ است. ریزر Core X  از  کارت‌های گرافیک بزرگ سه اسلاته و همچنین کارت‌های گرافیکی AMD نیز پشتیبانی می‌کند.

ریزر مدعی است که این محصول با تمام لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ سازگاری دارد، با این حال اگر قصد استفاده از آن در لپ‌تاپ‌های اپل را دارید، بایستی نسخه سیستم عامل دستگاه را به Sierra 10.13.4 یا بعد از آن ارتقا دهید. ریزر Core X از امروز با قیمت ۲۹۹ دلار از طریق وب‌سایت شرکت سازنده قابل دسترس است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.