نسل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید با حاشیه باریک و گرافیک Max-Q معرفی شد

در حالی که شرکت ریزر در چند ساله اخیر تمرکز خود را بر توسعه خط تولید لپ‌تاپ‌های بالا رده Razer Blade Stealth و Blade Pro معطوف کرده است، ساعاتی از نسخه ارتقا یافته و به روز شده ریزر بلید رونمایی کرد.

0

نسخه قبلی لپ‌تاپ ریزر بلید در سال 2013 معرفی شد و کمپانی ریزر از آن موقع بالا رده‌های دیگری را به جای آن به بازار عرضه کرده است. ظاهر نسل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید نسبت به نسخه قبلی دچار تغییرات مهمی شده است و اکنون دارای نمایشگری 15.6 اینچی است که تقریبا یک اینچ از نمایشگر نسل قبلی آن بزرگ‌تر است.

علاوه بر افزایش ابعاد نمایشگر، شاهد کاهش حاشیه کناری آن هستیم، کما آنکه اکنون قاب پشتی از آلومینیوم یک دست ساخته شده است که لوگوی سبز رنگ شرکت سازنده و وسط آن نقش بسته است. این لپ‌تاپ در دو مدل با نمایشگری 15.6 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی و نرخ رفرش 60 و 144 هرتز به بازار عرضه خواهد شد. البته افرادی که خواهان صرف هزینه بیشتر هستند هم می‌توانند نسخه‌ای با نمایشگری تمام لمسی با رزولوشن 4k و پشتیبانی از 99 درصد در Adobe RGB، 100 را سفارش دهند. نکته مأیوس کننده آنکه هیچ یک از این مدل‌ها از فناوری G-Sync پشتیبانی نمی‌کنند، البته شرکت سازنده مدعی است که فقدان این ویژگی موجب افزایش بهره‌وری انرژی خواهد شد.

فارغ از ویژگی‌های نمایشگر، در این مدل شاهد استفاده از دو دکمه بزرگ یکپارچه شده با تاچ‌پد هستیم که اکنون از درایورهای پرسیژن مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. نسل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید در سینه میزبان تراشه شش هسته‌ای نسل هشتمی i7-8750H با کلاک 2.2 گیگاهرتز است که به لطف turbo boost به 4.1 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. GTX 1060 یا GTX 1070 هم به عنوان کارت گرافیک این دستگاه انتخاب شده‌اند که بهره‌وری هر دو با فناوری Max-Q  انودیا افزایش یافته است.

مدل پیش‌فرض دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD M.2 است. البته امکان سفارش نسخه‌ای با 32 گیگابایت حافظه رم و 2 ترابایت حافظه SSD نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های نسل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید می‌توان به درگاه Thunderbolt 3، پروت مینی‌ دیسپلی، HDM که از طریق آن می‌توان تصویر را بر روی 3 نمایشگر جانبی تقسیم کرد، خروجی USB 3.1 Type-A و باتری 80 وات ساعتی اشاره کرد.

مدل مجهز به نمایشگری با نرخ رفرش 60 هرتز، کارت گرافیک GTX 1060 و 265 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1,899.99 دلار به بازار عرضه خواهد شد. مدلی با نرخ رفرش نمایشگر 144 هرتز، 512 گیگابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک GTX 1060 هم دارای برچسب قیمتی 2,199.99 دلاری است. در نهایت قدرتمندترین نسخه با کارت گرافیک GTX 1070، نمایشگر 4K و 512 گیگابایت حافظه داخلی هم با قیمت 2,899.99 دلاری ارائه می‌شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.