آموزش انتقال تصاویر از گوشی به کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی

پر شدن حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند با عکس‌ها و ویدیوهای مختلف خصوصا در مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده می‌تواند مشکلی زجرآور باشد که البته با استفاده از یک کارت حافظه جانبی قابل حل است. با فارنت همراه باشید…

0

گرفتن تعداد زیادی عکس و فیلم می‌تواند خیلی زود فضای داخلی گوشی را پر کند، مخصوصا اگر گوشی‌تان دارای دوربین با کیفیتی باشد. حتی بدون در نظر گرفتن این قضیه، اگر گوشی شما دارای درگاه میکرواس‌دی است، شدیدا توصیه می‌کنیم با تهیه کارت حافظه، عکس‌ها و ویدیوهای خود را در آن ذخیره نمایید. در این‌جا آموزش انتقال تصاویر از گوشی به کارت حافظه را مرور می‌کنیم.

در کل ذخیره اطلاعات مهم در کارت حافظه انتخاب هوشمندانه‌ای است. بر فرض مثال در صورتی که بخواهید گوشی‌تان را ریست فکتوری کنید و تصاویر گرفته‌شده روی حافظه داخلی ذخیره شده باشد، باید با آن‌ها حداحافظی کنید مگر اینکه یک نسخه پشتیبان از آن‌ها تهیه کرده باشید، در حالیک‌ه اگر آن‌ها را روی کارت حافظه قرار داده باشید، از بابت سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرده‌اید. با همه این اوصاف، پروسه انتقال تصاویر از فضای داخلی گوشی‌های اندروید به کارت حافظه ساده است.

با استفاده از یک روش ساده، می‌توانید تنها با بهره‌گیری از اپلیکیشن مدیریت فایل روی خود گوشی و بدون دخالت کامپیوتر، تصاویر و فایل‌های مورد نظر را به کارت حافظه منتقل نمایید. در ابتدا اپ مدیریت فایل را که می‌توانید در کنار سایر اپلیکیشن‌های خود آن را پیدا نمایید، باز کنید. بسته به شرکت سازنده گوشی این اپلیکیشن ممکن است اسم متفاوتی مانند Files یا File Explorer داشته باشد. اگر گوشی شما دارای اپلیکیشن مدیریت فایل نیست می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل ES File Explorer (گوگل پلی – بازار) یا Solid Explorer (گوگل پلیبازار) استفاده کنید.

از مسیر زیر می‌توانید وارد پوشه تصاویر گوشی خود شوید:

Internal storage > DCIM > Camera

سپس تصاویر مورد نظر برای انتقال به کارت حافظه را انتخاب نمایید. برای انتخاب چندین تصویر به صورت همزمان، باید روی یکی از تصاویر انگشت خود را نگه دارید و رابط کاربری خود به شما اجازه می‌دهد چند تصویر را برگزینید.

گزینه کپی را بزنید. در برخی گوشی‌ها، این گزینه با نام Move هم دیده می‌شود. بعد گزینه کارت حافظه را انتخاب کرده و با زدن Paste ماموریت انتقال تصاویر به کارت حافظه را تکمیل کنید.

اگر در مراحل بالا به مشکل خاصی برخورد کردید یا دوست داشتید توصیه‌ای به سایر کاربران داشته باشید، می‌توانید در بخش نظرات ما را همراهی نمایید. نظر شما در مورد استفاده از کارت حافظه به عنوان فضای اصلی ذخیره‌سازی عکس‌ها و ویدیوها چیست؟ در تنظیمات دوربین اکثر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید حافظه خارجی یا همان کارت حافظه را به عنوان مقصد ذخیره‌سازی انتخاب کنید.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.