با عریض‌ترین مانیتور گیمینگ جهان بیشتر آشنا شوید

دنیای بازی‌های امروز پر است از هیجان و لذت که با پیشرفت کیفیت گرافیک تصاویر، هر روز بیشتر هم می‌شود. دنیای نمایشگرها مدتی بود که از سرعت پیشرفت هیجان بازی‌ها عقب مانده بود اما سامسونگ سال گذشته غولی را معرفی کرد که با قدمی بزرگ این فاصله را پر کرده است. مدل C49HG90 یک مانیتور فوق عریض با نسبت تصویر 32:9 است که می‌تواند گستره دید بسیار وسیع‌تری را نسبت به مانیتورهای استاندارد 16:9 و یا حتی عریض 21:9 برای گیمرها فراهم کند.

0

اهالی بازی بهتر از هر کسی می‌دانند که یکی از مهم‌ترین عوامل لذت بردن از هر بازی جدیدی، کیفیت و اندازه تصویر پیش روی ما است. با توجه به کیفیت و گرافیک بسیار پیشرفته و پیچیده بازی‌های امروزی مسلما دیدن همه جزییات صحنه بازی نیازمند نمایشگری است که نه تنها بهترین کیفیت تصویر ممکن را در اختیارتان قرار دهد بلکه به اندازه کافی هم بزرگ باشد تا شما را به معنای واقعی کلمه وارد دنیای بازی کند.

عریض‌ترین مانیتور جهان با صفحه خمیده و اندازه ۴۹ اینچ یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای همه گیمرها خواهد بود. انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری پنل و صفحه نمایش فوق‌ عریض و بزرگ مانیتور C49HG90 سامسونگ دنیایی جدید از تجربه بازی‌های دیجیتالی را به روی گیمرها باز می‌کند. دنیایی که در آن امکان تمرکز و هیجان بیشتر در بازی‌ها فراهم شده است.

شاید بارها برایتان پیش‌ آمده باشد که احساس می‌کنید دشمنان‌تان در بازی ناگهان و از ناکجاآباد پیدایشان می‌شود بدون اینکه بتوانید آمدن‌شان را از بخش‌های تاریک تصویر تشخیص دهید و خب این یعنی باختن در حساس‌ترین صحنه‌های بازی که شاید چند ساعت برایش وقت گذاشته‌اید.

 

اما خبر خوب اینکه مدل ۴۹ اینچی سامسونگ با استفاده از پنل کوانتوم دات، پشتیبانی از استاندارد HDR، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۳۸۴۰، پوشش ۱۲۵ درصدی طیف رنگی sRGB و… تصاویر را به همان شکل موردنظر سازندگان بازی نمایش می‌دهد.

در بازی‌های امروزی که اکشن تصاویر و حرکت‌ها فوق‌العاده سریع شده یکی از مهم‌ترین مسایل برای لذت‌ بردن از بازی‌، تمرکز ۱۰۰ درصدی بر روی اتفاقات هیجان‌انگیز پیش چشمان‌مان است. این نکته در مانیتور جدید سامسونگ تحقق پیدا کرده است. صفحه نمایش این مانیتور با انحنایی طراحی شده که تطابق‌پذیری زیادی با شعاع چشم انسان دارد. انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری در C49HG90 با سطح فوق عریض نمایشگر همراه شده تا گیمرها را در هیجان بازی‌ غرق کند.

بزرگترین مانیتور فعلی جهان با نسبت تصویر ۳۲:۹ تمام حواشی و نقاط پیدا و پنهان بازی را در تیررس چشم کاربر قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های تحسین شده C49HG90، بهینه‌سازی تصاویر بر اساس ژانرها و سبک‌های مختلف بازی‌ است. در این مانیتور کالیبراسیون دقیقی صورت گرفته تا با تغییر مواردی مثل سطح گاما، میزان روشنایی، نسبت کنتراست، وضوح و مقدار رنگ، بهترین و عالی‌ترین تصویر در هر سبک بازی به چشم گیمر منتقل شود.

در اوج هیجان و سرعت بازی گیمرها احساس می‌کنند دکمه‌های مربوطه را در زمان مناسب فشرده‌اند اما شخصیت‌ داخل بازی دیر عکس‌العمل نشان داده و به همین دلیل باخته‌اند. این حس توهم نیست بلکه این اتفاق به کند بودن زمان واکنش‌پذیری نمایشگر شما برمی‌گردد. اما مانیتور QLED سامسونگ به کمک نرخ بروزرسانی  ۱۴۴ هرتزی و زمان واکنش پذیری یک میلی‌ثانیه، تمام تصاویر را کاملا سریع، روان و بدون نقص اجرا می‌کند.

انجام بازی در اتاق‌های تاریک ممکن است برای چشم‌ها خسته‌کننده باشد به همین دلیل حالت eye-saver در مانیتورهای C49HG90 قرار داده شده تا با فعال کردن آن از انتشار نور آبی جلوگیری شود و چشم‌ها راحتی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این با فعال کردن حالت Flicker Free نور پس زمینه کاهش یافته و خستگی چشم‌ها کمتر می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت استفاده از مانیتوری با این اندازه و ابعاد جدید تصویر، دنیایی جدید را به روی اهالی بازی‌های دیجیتالی باز می‌کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.