وان‌پلاس 6 با بدنه شیشه‌ای و بریدگی صفحه‌نمایش سرانجام رونمایی شد

پس از ماه‌ها شایعه وان‌پلاس 6 سرانجام از راه رسید. این گوشی حالا از طراحی جدید و بدنه شیشه‌ای، دوربین دوگانه، بریدگی صفحه‌نمایش و قوی‌ترین پردازنده کوالکام استفاده می‌کند.

0

شرکت وان‌پلاس که همیشه گوشی‌های خود را پرچم‌دارکش معرفی می‌کند حالا جدیدترین پرچم‌دار خود وان‌پلاس 6 را معرفی کرده است. با این‌که گوشی‌های وان‌پلاس دیگر با قیمت بسیار ارزان‌تر نسبت به رقبا معرفی نمی‌شوند اما حالا که پرچم‌دارانی مثل آیفون 10 با قیمت 1000 دلاری عرضه شده‌اند وان‌پلاس 6 کماکان با قیمت پایه 529 دلاری جذاب است.

طراحی وان‌پلاس 6

طراحی وان‌پلاس 6

همان‌طور که گفتیم وان‌پلاس با بدنه فلزی خداحافظی کرده و سرانجام مانند اکثر رقبا از بدنه شیشه‌ای در کنار قاب فلزی بهره گرفته است. شیشه گوریلا گلس 5 پشت و جلوی گوشی را پوشانه و خوشبختانه در کنار درگاه USB-C و بلندگوی دستگاه می‌توانید جک هدفون 3.5 میلی‌متری را نیز پیدا کنید. حسگر اثر انگشت نیز در پایین دوربین دوگانه قرار گرفته و ظاهر دستگاه را تاحدی شبیه به گلکسی اس 9 پلاس کرده است.

وان‌پلاس 6 سرانجام برای اولین با دربرابر آب و گردوغبار مقاوم است اما وان‌پلاس استاندارد دقیقی برای آن اعلام نکرده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی آیینه‌ای، مشکی نیمه‌ب و نسخه محدود سفید ابریشمی به بازار عرضه خواهد شد. با وجود صفحه‌نمایش 6.3 اینچی، وان‌پلاس 6 ابعادی مشابه با وان‌پلاس 5تی، گلکسی اس 9 پلاس و ال‌جی جی 7 دارد.

صفحه‌نمایش وان‌پلاس 6 : سلام به بریدگی!

صفحه نمایش وان‌پلاس 6

گوشی را که برگردانید با طراحی آشنا و مُد ناخوشایند طراحی در سال 2018 مواجه خواهید شد: بریدگی صفحه‌نمایش. وان‌پلاس 6 صفحه‌نمایش را تا کنار دوربین سلفی و بلندگوی مکالمات کشیده و آن‌ها را در بریدگی نسبتاً کوچکی جای داده است.

این صفحه‌نمایش 6.3 اینچی از نوع Optic AMOLED بوده و با نسبت تصویر 19:9 و وضوح 2280 در 1080 پیکسل انتخاب شده است. به این ترتیب می‌توانید در آپدیت‌های بعدی بریدگی صفحه‌نمایش را نیز در صورت نیاز پنهان کنید.

نرم‌افزار و رابط کاربری وان‌پلاس 6

نرم افزار وان‌پلاس 6

این گوشی با اندروید 8.1 اوریو به بازار عرضه خواهد شد که با وجود شباهت فراوان به اندروید خام امکانات بیشتری دارد. به طور مثال می‌توانید نوار ناوربری را با جسچرهای لمسی جایگزین کنید. همچنین حالت مطالعه را برای خواندن بهتر فعال کنید یا در حالت گیمینگ اولویت سخت‌افزار و منابع را روی بازی متمرکز کنید.

فیس آنلاک نیز از نسل پیش به وان‌پلاس 6 آمده و در سایر موارد می‌توان گفت رابط کاربری OxygenOS این گوشی بسیار ساده، تمیز و سریع است.

سخت‌افزار وان‌پلاس 6

مانند همیشه وان‌پلاس 6 به آخرین سخت‌افزار روز دنیا مجهز شده است. تراشه اسنپ‌دراگون 845 عملکرد بی‌نقص این گوشی را تضمین می‌کند و حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی نیز هم‌تراز یا بالاتر از سایر رقباست. وان‌پلاس این گوشی را در سه ظرفیت 64، 128 یا 256 گیگابایتی عرضه می‌کند اما متأسفانه خبری از درگاه کارت حافظه نیست.

دوربین وان‌پلاس 6

وان‌پلاس 6 با یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی مجهز به لنز با دیافراگم f/1.7 عرضه می‌شود و با این‌که روی کاغذ مشابه نسل پیشین است اما حالا با سنسور بهتر و پیکسل‌های 1.22 میکرونی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال وعده تصاویر بهتری را خصوصاً در نور کم می‌دهد. دوربین دوم 20 مگاپیکسلی با این‌که هیچ مشخصه بارز و متفاوتی مانند زوم بیشتر، زاویه دید گسترده یا مونوکروم ندارد اما امکان عکاسی پرتره را فراهم کرده است.

وان‌پلاس 6 سرانجام می‌تواند با وضوح 4K و نرخ 60fps فیلم‌برداری کند. فیلم‌برداری آهسته این گوشی با نرخ 480fps شاید نسبت به رقبا کمی ضعیف‌تر به نظر برسد اما مدت آن طولانی‌تر خواهد بود. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی نیز با کمک هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر پرتره ثبت کند.

 باتری وان‌پلاس 6

مانند نسل قبل باتری وان‌ پلاس 6 هم 3300 میلی‌آمپرساعتی است و متأسفانه با وجود بدنه شیشه‌ای خبری از شارژ بی‌سیم نیست. با این حال شارژ سریع Dash Charge وان‌پلاس یکی از سریع‌ترین‌هاست.

قیمت و زمان عرضه وان‌پلاس 6

رنگهای وان‌پلاس 6

وان‌پلاس 6 در سه نسخه مختلف و با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. نسخه 64 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم با قیمت 529 دلار یا 519 یورو به بازار خواهد آمد و نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم با قیمت‌های 579 دلار (569 یورو) و 629 دلار (619 یورو) در تاریخ اول خردادماه عرضه خواهند شد.

با این حال نسخه محدود سفید رنگ قرار است کمی دیرتر و در تاریخ 15 خردادماه به بازار عرضه شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.