مایکروسافت در حال تغییر عملکرد ترکیبی دکمه‌های Alt-Tab در ویندوز 10 است

آن‌گونه که برخی منابع نزدیک به مایکروسافت فاش کرده‌اند، این شرکت در به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 عملکرد دکمه‌های Alt-Tab را تغییر خواهد داد.

0

Alt + Tab یکی از ابتدایی‌ترین میانبرهایی است که کاربران تقریباً هر روز از آن استفاده می‌کنند. در ویندوز 10 یا 8 می‌توان با استفاده از دکمه‌های Alt-Tab بین برنامه‌های مختلف سوئیچ کرد، با این حال به نظر می‌رسد مایکروسافت در به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 کارایی و عملکرد این کلید ترکیبی را تغییر خواهد داد.

مایکروسافت چند هفته‌ای هست که روند آزمایش به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 که اکنون با نام رداستون 5 شناخته می‌شود را آغاز کرده است. به نقل از یکی از توسعه دهندگان نزدیک به ساکنین ردموند که توانسته به این آپدیت دسترسی پیدا کند، علاوه بر تعبیه قابلیت‌های جدید در رداستون 5، شاهد تغییر کارایی و عملکرد دکمه‌های Alt-Tab هم خواهیم بود.

اگر پیگیر اخبار بخش نرم افزار فارنت بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که ما در این مطلب به بررسی قابلیت‌های جدید آپدیت رداستون 5 پرداختیم؛ با این حال به نظر می‌رسد این همه داستان نیست و مایکروسافت برخی از رابط‌های کاربری مانند عملکرد برخی کلید‌های ترکیبی در محیط ویندوز را تغییر داده است. بر این اساس هرچند همچنان می‌توان از کلیدهای ترکیبی مذکور برای جابه‌جا شدن میان برنامه‌های مختلف هم استفاده کرد، با این حال شیوه عملکرد آن در برنامه‌هایی مانند مرورگرها متفاوت است و با انتخاب دکمه‌های Alt-Tab ، به عنوان مثال می‌توان میان تب‌های مختلف مرورگر جابه‌جا شد و یا پیش‌نمایشی از آن‌ها را مشاهده کرد.

دکمه‌های Alt-Tab

البته به یاد داشته باشید که برنامه‌هایی می‌توانند از این میان‌بر در محیط داخلی خود استفاده کنند که جزو Timeline ویندوز 10 باشند. علاوه بر آن مایکروسافت مشغول توسعه قابلیتی است که تاریخچه فعالیت کاربران را در پس‌زمینه نگاه می‌دارد و به عنوان مثال برای دسترسی به یک صفحه از پیش مرور شده، دیگر نیاز به بارگذاری مجدد آن نیست. همچنین به نظر می‌رسد روند توسعه Timeline در پلتفرم‌هایم مختلف با سرعت بیشتری دنبال می‌شود که با بهره گیری از آن به راحتی می‌توانید کارهای در حال انجام خود را در گجت‌های اندرویدی و یا iOS دنبال کنید.

این ویژگی در دستگاه‌های اندرویدی به واسطه مایکروسافت لانچر و در آیفون از طریق مرورگر اج انجام می‌گیرد. آپدیت رداستون 5 در آینده‌ای نه چندان دور در اختیار توسعه دهندگان و ویندوز اینسایدرها قرار خواهد گرفت، با این حال هیچ تضمینی نیست که تمام قابلیت‌های از پیش معرفی شده در به‌روزرسانی بعدی در دسترس همگان قرار گیرد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.