فیس‌بوک هم قصد عرضه ارزرمز خود را دارد

شرکت فیس‌بوک به دنبال ارتقای زیرساخت‌های خود در حوزه پرداخت الکترونیک در نظر دارد در آینده‌ای نه چندان دور ارزرمزی را بر پایه فناوری بلاک‌چین معرفی کند.

0

شیوه درآمدزایی در دنیای فناوری در حال تغییر است و هریک از کمپانی‎های فعال در این عرصه در حال ایجاد فرمانروایی خود هستند. برخی مانند اپل به ساخت بنایی عظیم روی آورده‌اند و برخی هم به عرضه ارزرمز یا همان پول دیجیتالی اقدام می‌کنند.

طی سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین، توجه بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده‌اند. با توجه به سود بالا حاصل از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، طی مدت اخیر، سرمایه‌گذاران بسیاری نسبت به تزریق سرمایه‌ خود به این بازار ترغیب شده‌اند. در این بین فیس‌بوک که گرداننده بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا هست هم در نظر دارد ارزرمز خود را در آینده‌ای نزدیک عرضه کند.

با همه‌گیر شدن استفاده از ارزرمز ارزش ارزهای کاغذی تقریباً به صفر می‌رسد و سرعت گردش معاملات به لحظه خواهد بود. فارغ از مباحث ارزهای دیجیتال که ما در این مطلب به طور مفصل ویژگی‌های آن را مرور کردیم، به نظر می‌رسد که پول دیجیتالی فیس‌بوک در وهله اول برای گردش در پلتفرم یکپارچه سرویس‌های مختلف این کمپانی تعریف شده است.

از آنجا که فیس‌بوک بزرگ‌ترین ویترین فروشندگان آنلاین هم هست و پلتفرم این شبکه دارای زیر ساخت راه اندازی یک فروشگاه آنلاین هم می‌باشد، به نظر می‌رسد گردش مالی ارز رمز این شرکت بتواند سود سرشاری را برای فیس‌بوک به ارمغان آورد. این کمپانی همچنین به دنبال راهی برای ارائه سرویس‌های مختلف خود بر روی سیستم بلاک‌چین است.

استفاده از فناوری بلاک‌چین به تمرکززدایی از روش‌های فعلی ذخیره سازی اطلاعات و افزایش امنیت ابزار ذخیره سازی اطلاعات منجر می‌شود و بستری برای تبادل ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هم محسوب می‌شود. منابع نزدیک به فیس‌بوک گزارش داده‌اند که David Marcus رهبری گروه ایجاد و پیاده سازی این فناوری در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان را برعهده گرفته است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.