پشتیبانی از اپ‌های لینوکس به سیستم‌عامل کروم می‌آید

گوگل شب گذشته در مراسم Google I/O 2018 علاوه بر معرفی سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود، اعلام کرد که به زودی زیرساخت اجرای برنامه‌های لینوکس بر روی پلتفرم کروم آماده بهره برداری خواهد بود.

0

همانطور که در جریان هستید، گوگل به طور موازی در حال توسعه دو پلتفرم اندروید و کروم است که اندروید اغلب در گوشی‌های هوشمند و کروم در لپ‌تاپ‌های کروم بوک و بعضاً تبلت‌ها استفاده می‌شود. اندروید به دلیل متن باز بودن و استقبال شرکت‌های سخت افزاری در چند سال اخیر به محبوب‌ترین پلتفرم گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده، با این حال سیستم‌عامل کروم دچار کبود‌هایی از جمله نبود اپلیکیشن‌های کافی است.

سال گذشته شاهد اضافه شدن امکان اجرای برخی برنامه‌های اندرویدی بر روی سیستم‌عامل کروم بودیم، اما گویا گوگل قصد دارد زیرساخت اجرای برنامه‌های لینوکس بر روی این سیستم عامل را هم فراهم کند. البته تا پیش از این نیز برخی رابط‌های برنامه نویسی در سیستم عامل کروم کشف شده بود که گواهی می‌دانند به زودی شاهد ارائه این قابلیت خواهیم بود و در همین راستا نیز بعداً فاش شد که گوگل مشغول کار بر روی GTK theme در سیستم عامل کروم می‌باشد.

توجه داشته باشید که اجرای اپ‌های لینوکس بر روی سیستم‌عامل کروم از طریق ماشین مجازی صورت می‌گیرد. علاوه بر آن با رابط برنامه نویسی Android Studio و کمک ویرایشگر GitHub’s Atom می‌توان بر روی این سیستم عامل برنامه نویسی انجام داد. در حال حاضر تنها Pixelbook گوگل قادر به استفاده از ویژگی مذکور است، با این حال با توجه به نسخه جدید Chromium، انتظار داریم که به مرور زمان پشتیبانی از برنامه‌های لینوکس به دستگاه‌های مبتنی بر ARM مانند Chromebook Plus هم اضافه شود.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.