مایکروسافت کینکت را برای کمک به هوش مصنوعی بازمی‌گرداند

کینکت نمرده و تنها با یک تغییر کاربری به زندگی خود ادامه خواهد داد. این موضوعی است که مایکروسافت شب گذشته در بیلد 2018 مطرح کرده است.

0

هرچند با توسعه فناوری واقعیت مجازی، ردموندی‌ها پروژه توسعه هدست هولو لنز را به جای کار بر روی افزودن قابلیت‌های جدید به دوربین کینکت کنسول ایکس باکس را در پیش‌گرفته‌اند، با این حال این بدان معنا نیست که مایکروسافت از ظرفیت بالای این دستگاه غافل شود چراکه به زودی قرار است با پلتفرم پردازش ابری Azure مایکروسافت ادغام گردد.

کینکت در اصل برای استفاده در بازی‌ها توسعه یافته بود، اما در ادامه به کامپیوترها راه پیدا کرد و در زمینه‌های مختلف مانند پزشکی، صنعتی، رباتیک و آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. حال به نظر می‌رسد نسخه جدید این دستگاه که به مراتب از ابعاد کوچک‌تری بهره برده، قرار است در جهت ساخت ربات‌هایی با قدرت یادگیری بالا به کار گرفته شود.

کینکت

کینکت پکیجی از سنسورها است، شامل یک دوربین تشخیص عمق متن ساز، سنسور مادون قرمز همراه با سخت‌افزار آن‌بورد کامپیوتری که این بار قرار است با همراهی سیستم پردازش ابری و هوش مصنوعی Azure، ویژگی جدید از جمله یادگیری ماشینی را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. در سوی دیگر  برخی قابلیت‌های پایه هولولنز به نسخه جدید کینکت افزوده خواهد شد.

همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌شود، کینکت به مراتب کوچک‌تر از نسخه عرضه شده برای ایکس باکس وان بوده و اکنون به دوربین سنجش عمقی با وضوح 1024 در 1024 پیکسل تجهیز گرده است؛ البته برای کارکرد صحیح آن هنوز هم بایستی در شرایط نوری مناسب به کار گرفته شود.

پیشرفت در فناوری همیشه وقت به معنای خلق محصولات جدید نیست و گاهی تکمیل و ارتقا محصولات قدیمی معنی می‌شود. ترکیب فناوری‌های تشخیص عمق کینکت با سرویس‌های هوش مصنوعی آژو می‌تواند باعث تولید گجت‌های متصل به اینترنت مبتنی بر رایانش ابری و به مراتب هوشمندتر و با قابلیت یادگیری ماشینی گردد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.