این انگشتر طلای عجیب و غریب یک دوربین جاسوسی از دوران شوروی سابق است

دوربین‌‌های جاسوسی که در انگشترهای طلا مخفی شده‌اند تنها مربوط به فیلم‌های سینمایی نیست و با انگشتر طلایی عجیب و غریبی طرف هستیم که یک دوربین جاسوسی از دوران شوروی سابق در آن پنهان شده است.

0

اگر اهل فیلم‌های جاسوسی باشید حتماً تجهیزات عجیب‌ و غریب زیادی را دیده‌اید و با خود فکر می‌کنید این تجهیزات تنها مخصوص فیلم‌هاست و در دنیای واقعی وجود ندارد. اما داستان به همین سادگی‌ها هم نیست و علم‌ و دانش همیشه ابتدا در اختیار دولت‌ها قرار می‌گیرد و تنها قسمتی از آن به مردم منتقل می‌شود. در همین راستا فروش انگشتر جاسوسی عجیب و غریبی را در Ebay شاهد هستیم که یک دوربین در آن تعبیه شده و به احتمال زیاد جاسوسان KGB از آن استفاده می‌کردند.

انگشتر جاسوسی

کاملا مشخص است چنین انگشتری قیمت گزافی نیز دارد و با قیمتی معادل 19,420 دلار در Ebay به‌فروش می‌رسد. گفته می‌شود که تنها یک انگشتر مجهز به دوربین دیگر شبیه به چیزی که اکنون با آن طرف هستیم در دنیا وجود دارد که این انگشتر نیز در سال 1370 با قیمت 22,400 دلار به یک خریدار ناشناس ژاپنی فروخته شده است.

البته انگشتر طلایی که اکنون در Ebay به فروش گذاشته شده است از طلای 14 عیار ساخته شده در صورتی که انگشتری که در سال 1370 به فروش رسیده است تنها روکش طلا داشته است.

در این انگشتر رمزآلود شاهد تعبیه شدن دوربین بر روی مرکز انگشتر هستیم، این دوربین با نوار فیلم ۸ میلیمتری کار می‌کند و به لنزهای مختلفی مجهز است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های جاسوسی هستید و پولتان از پارو بالا می‌رود شاید این انگشتر جاسوسی گزینه خوبی برای کلکسیون شما باشد.

منبع petapixel
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.