مایکروسافت قابلیت‌های جدید Outlook را به‌دنبال طراحی جدید جیمیل معرفی کرد

دو غول ارائه دهنده سرویس ایمیل، رایانش ابری و اپلیکیشن های رابط آن همیشه با یکدیگر رقابت داشته‌اند و پس از آنکه هفته پیش گوگل از نسخه بازطراحی شده جیمیل با ویژگی‌های جدید رونمایی کرد، روز گذشته شاهد معرفی قابلیت‌های جدید سرویس اوت‌لوک مایکروسافت بودیم که می‌تواند جیمیل را به چالش بکشد.

0

یکی از برتری‌های سرویس اوت‌لوک مایکروسافت نسبت به جیمیل گوگل، به معمای واقعی مالتی پلتفرم بودن آن است و این یعنی آنکه تمام قابلیت‌های این سرویس در نسخه‌های مختلف مبتنی بر وب یا پلتفرم‌های شناخته شده یکسان است، با این حال ویژگی مذکور و یکپارچگی در اپلیکیشن جیمیل مشاهده نمی‌شود. قابلیت‌های جدید Outlook از هم‌اکنون به طور هم زمان در نسخه اندروید، iOS، دسکتاپ و تحت وب این سرویس قابل دسترس است و اگر این‌گونه نیست، احتمالاً هفته آینده به آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

قابلیت‌های جدید Outlook

هفته پیش شاهد بویدم که گوگل با نسخه جدید جیمیل، کاربران تجاری که از سرویس‌های جی سوییت استفاده می‌کنند را هدف قرار داد؛ مایکروسافت نیز به نظر می‌رسد همین خط و مشی را در پیش گرفته است، چرا که قابلیت‌های جدید Outlook بیشتر برای آن‌هایی مفید است که به کررات از ایمیل در طول روز استفاده می‌کنند.

قابلیت‌های جدید Outlook تقویم

  • در نسخه جدید این سرویس شاهد اضافه شدن قابلیت شناسایی خودکار زمان و مکان قرار درج شده در ایمیل‌های دریافتی هستیم. اوت‌لوک پس از شناسایی موارد مذکور، آن را به طور خودکار به تقویم شخصی افراد اضافه کرده و یک رو نوشت از موارد مهم تهیه می‌کند.
  • اوت‌لوک حالا مکان‌هایی برای قرارهای کاری شما پیشنهاد خواهد داد که شامل مکان‌های در دسترس و اخیراً استفاده شده مانند اتاق‌های کنفرانس و دیگر مکان‌ها مانند دفتر  شخصی می‌شوند. زمانی که در فیلد مکان، شروع به تایپ می‌کنید، اوت‌لوک با کمک موتور جستجوی Bing مکان‌هایی مرتبط را به شما پیشنهاد خواهد داد و به صورت خودکار اطلاعات مکانی رویداد شما را کامل خواهد کرد. برای مکان‌های عمومی، اوت‌لوک آدرس دقیق مکان را نیز به رویداد شما اضافه خواهد کرد. این ویژگی فقط در نسخه ویندوز اوت‌لوک در دسترس خواهد بود. در نسخه iOS این برنامه امکان رزرو خودکار اتاق کنفرانس هم وجود دارد.

قابلیت‌های جدید Outlook

  • از دیگر قابلیت‌های جدید Outlook می‌توان به پیگیری خودکار تاییده قرار ملاقات‌ها اشاره کرد. بدین ترتیب اگر یک جلسه عمومی تشکیل داده باشید و از طریق اوت‌لوک به سایر افراد ایمیل زده باشید، اوت‌لوک به طور خودکار شما را از افرادی که قصد شرکت در این جلسه را دارند مطلع خواهد کرد.
  • همچنین اکنون تنظیم زمان به وقت محلی برای هر ایمیل ممکن است. بدین ترتیب اگر پس از ارسال ایمیل، از کشوری به کشور دیگر سفر کردید، زمان ارسال ایمیل بر اساس مکان جدیدتان نمایش داده خواهد شد.
  • دسترسی سریع به مخاطبین یکی دیگر از قابلیت‌های جدید Outlook می‌باشد. این ویژگی به شما اجازه خواهد داد تا با افرادی که بیش از دیگران با آن‌ها در ارتباط هستید، ساده‌تر و سریع‌تر در ارتباط باشید. این مخاطبان در صفحه جست‌وجو در مرکز صفحه و همچنین در بالای پوشه پیام‌ها نمایش داده خواهند شد. شما همچنین قادر خواهید بود تا مخاطبین اوت‌لوک خود را در موبایلتان نیز بشناسید.

قابلیت‌های جدید Outlook در موبایل

قابلیت‌های جدید Outlook

  • در نسخه جدید سرویس ایمیل مایکروسافت، اگر فرد از سر تیتر تکراری استفاده کند، این موضوع به طور خودکار به وی اعلام خواهد شد تا از ارسال مجدد یک ایمیل با تیتر یکسان جلوگیری شود.
  • قابلیت همگام‌سازی پیش‌نویس‌ها به‌زودی به نسخه iOS اوت‌لوک اضافه خواهد شد. شما می‌توانید یک پیش‌نویس را در یک دستگاه بسازید و در دستگاه دیگری آن را تکمیل کنید. یک پیام را روی تلفن همراه خود بنویسید و زمانی به رایانه شخصی خود رسیدید آن را کامل کنید یا برعکس. اوت‌لوک به شما کمک خواهد کرد تا در هر زمانی کار خود را انجام دهید. ویژگی مذکور هم‌اکنون در نسخه‌های اندروید، ویندوز و مک سرویس اوت‌لوک قابل دسترس است.
  • مایکروسافت همچنین اپلیکیشن Office Lens را با نسخه اندرویدی سرویس اوت‌لوک یکپارچه کرده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا از مطالب نوشته شده روی وایت برد یا از صفحات یک سند عکس بگیرید و آن‌ها را طوری برش دهید که نتیجه‌ای مشابه کار اسکنرهای حرفه‌ای داشته باشد. هرچند نسخه اندروید به این فناوری مجهز می‌شود، هنوز صحبتی از پشتیبانی نسخه iOS نشده است.
  • اپلیکیشن موبایلی اوت‌لوک اکنون از پراکسی‌های SOCKS پشتیبانی می‌کند بنابراین شرکت‌ها می‌توانند یک لایه امنیتی بین اطلاعات خود و فضای اینترنت برقرار کنند. این ویژگی برای نسخه اندرویدی اوت‌لوک نیز در دسترس است.
  • درنهایت در نسخه اندروید اوت‌لوک شاهد ارائه ویژگی پاسخ سریع خواهیم بود که راهی است ساده برای پاسخ دادن به ایمیل در انتهای هر پیام، در حالی که متن ایمیل همچنان قابل مشاهده است. این ویژگی هم‌اکنون در نسخه iOS اوت‌لوک قابل دسترس است.
منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.