آیفون 10 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند فصل اول 2018

0

در حالی که تمام کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند آیفون 10 فروش به مراتب کمتری نسبت به سایر گوشی‌های تولید شده در سال گذشته آیفون داشته باشد و حتی همین امر موجب ناامید شدن اپل از ثبت سفارش جدید قطعات داخلی این محصول شده است اما ظاهرا این گوشی حالا پرفروش‌ترین گوشی هوشمند فصل اول 2018 محسوب می‌شود.

گزارش منتشر شده از سوی Strategy Analytics، مدعی است که در فصل نخست سال 2018 شاهد عرضه 345 میلیون گوشی هوشمند بوده‌ایم که از این رقم 16 میلیون آن مربوط به پرچم‌دار جدید شرکت اپل بود است؛ بدین ترتیب آیفون 10 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند فصل اول 2018 محسوب می‌شود.

Juha Winter مدیر اجرایی Strategy Analytics در این خصوص می‌گوید:

ما برآورد کرده‌ایم که در بهار سال 2018 حدود 345 میلیون گوشی هوشمند در بازار فروخته شده است. در این بین آیفون 10 به لطف طراحی جدید، دوربین ارتقا یافته و برنامه‌های سازگار توانسته در طیف وسیعی از خرده فروش‌ها به آمار فروش بالایی دست پیدا کند. می‌توان حدس زد که فروش آیفون X از زمان عرضه یعنی در ماه نوامبر سال گذشته، تاکنون به 50 میلیون نسخه رسیده است

به لطف فروش 16 میلیون عددی، آیفون 10 به تنهایی در فصل گذشته 5 درصد از بازار را اشباع کرده است. در رتبه‌های بعدی ارائه شده از سوی این موسسه نام آیفون 8 و 8 پلاس به ترتیب با فروش 12.8 و 8.3 میلیون عددی مشاهده می‌شود.

شاید جالب باشد که بدانید با وجود محصولات بالا سایر کمپانی‌ها، آیفون 7 به عنوان پرچم‌دار سال گذشته اپل، در جایگاه چهارم این لیست با فروش 5.6 میلیون عددی قرار گرفته است.

میان رده Redmi 5A شیائومی در رده دوم!

بعد از گوشی‌های اپل، میان رده Redmi 5A به لطف بازار هند توانسته به فروش 5.4 عددی دست پیدا کند که با این حساب 2 درصد بازار را در اختیار گرفته است؛ البته نباید از نقش خریده فروشی‌های آنلاین  Flipkart و JD در بالا رفتن آمار فروش این محصول غافل شد.

در نهایت و در رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین گوشی هوشمند فصل اول 2018، نام پرچم‌دار سری گلکسی اس 9 سامسونگ قرار دارد که فروش 5.3 میلیون عددی را به همراه داشته است.

البته توجه داشته باشید که سری اس 9 سامسونگ در اواخر بهار 2018 به بازار عرضه شدند، از این رو به دلیل بهره‌مندی از نمایشگر فوق‌العاده و تجهیزات سخت افزاری منحصر به فرد پیش‌بینی می‌شود که در فصل بعدی به عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند معرفی شود.

منبع businesswire
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.