یک خودرو مجهز به توالت همواره کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی را دنبال می‌کند!

سیاستمداران گاهی دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زنند و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی نیز از این دسته جدا نیست. همه دنیا نگران بمب‌های اتمی این رهبر هستند اما خود او نگرانی‌های دیگری دارد.

1

کیم جونگ اون و رئیس جمهور کره‌جنوبی یعنی مون جای این، چندی پیش در یک منطقه مرزی با یکدیگر ملاقات کردند و صفحه‌ای تازه از تاریخ را با یکدیگر ثبت کردند. اما این میان چند چیز جالب توجه بود. ابتدا بادیگاردهای کیم توجه رسانه‌ها را جلب کرد. بادیگاردهای او به دنبال ماشین شخصی رهبر می‌دویدند و خودشان وسیله نقلیه نداشتند. اما جالب‌تر این است که حفاظت از این رهبر تنها به بادیگاردها محدود نمی‌شود و تا توالت شخصی هم گسترش پیدا می‌کند.

کیم سفر هوایی نمی‌کند و سفر اخیرش به پکن اول سفر خارجی او پس از انتصاب به عنوان رهبر کشور بوده است، آن موقع هم او با یک قطار شخصی به پکن سفر کرد. اما سفر با قطار شخصی هم به عجیبی داستان اخیر نیست. اخیرا کیم شروع به سفر به استان‌های داخلی کره کرده و هنگامی که او با ماشین به سفر می‌پردازد، یک ماشین مخصوص به دنبال او راه می‌افتد و درون این ماشین یک توالت کامل قرار گرفته شده است.

کیم همیشه سوار یک مرسدس است و سفرهای اخیرش درون یک مرسدس انجام شده است، گرچه پدرش همیشه با یک ماشین لینکلن سفر می‌کرد. به هر صورت نمی‌دانیم که ماشین حاوی توالت نیز مرسدس است یا خیر اما از شواهد و تصویر بالا این امکان وجود دارد که آن ماشین نیز مرسدس باشد.

لی یون کول، که پیش از این جزو گارد کیم بود اما فراری شده به روزنامه پست گفت که کیم به جای اینکه از توالت عمومی استفاده کند یک ماشین را همراه خود می‌آورد و این ماشین مخصوص او خواهد بود.

اولین اخبار و اطلاعات از این نوع سفر نیز از طریق یون کول و همچنین منابعی در کره‌شمالی به گوش غرب رسید و بعدها سئولی‌ها نیز آن را منعکس کردند. مسئله اینجا تنها بهداشت و تمایل به استفاده از یک توالت معمولی نیست، بلکه مسئله امنیت شخصی کیم است.

روزنامه‌ها البته اطلاعات بیشتری را در اختیار گذاشتند من جمله اینکه این توالت فقط مخصوص رهبر است و همچنین پزشکان تیم او به صورت مداوم نمونه‌هایی را از کیم جمع‌آوری می‌کنند تا سلامت را زیر نظر بگیرند. چنین ماشینی باعث می‌شود تا یک جاسوس یا اشخاص غیربومی دسترسی به نمونه‌های کیم نداشته باشند و از نمونه‌های او سو‌استفاده نکنند!

جفری لوئیس در سال 2016 در مصاحبه‌ای با این مسئله شوخی کرد و گفت به جای حمله به کشور بهتر است به این خودروها حمله شود. همچنین او قبول کرد که ممککن است برخی سرویس‌های اطلاعات خارجی خواستار نمونه‌های او یا هر رهبر خارجی باشند تا از وضعیت سلامت آن‌ها مطلع شوند اما این میان باید کمی واقع‌بین بود و انتظار چیز خاصی را نداشت!

منبع Autoblog
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کرامت سلیمی می‌گوید

    قرار شد در ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ از یک باتری اتمی که ۵۰ سال برق تولید می‌کند رونمایی شود.

    چی شد؟

    به نظر می‌رسد چنین چیزی خیالیست و هیچگاه رونمایی نخواهد شد!