توییتر هشدار داد: همین حالا پسورد اکانت خود را عوض کنید!

توییتر امروز به تمامی 330 میلیون کاربر خود توصیه کرد تا هر چه سریع‌تر پسورد اکانت خود را تغییر دهند. ظاهراً یک باگ باعث شده تا پسورد کاربران به شکل متنی و بدون رمزگذاری ذخیره شود.

0

به گفته توییتر با وجود این‌که هیچ نشانه‌ای از نفوذ امنیتی یا سواستفاده وجود ندارد اما پسوردها به شکل رمزگذاری نشده در سرورهای این شرکت ذخیره شده بوده‌اند. معمولاً وقتی کاربر پسوردی را انتخاب و وارد می‌کند آن پسورد هَش و رمزگذاری شده و با نمونه هَش سرور مطابقت داده می‌شود اما ظاهراً به خاطر یک باگ پسوردها به شکل عادی و قابل خواندن ذخیره می‌شده‌اند. با این‌که توییتر نشانه‌ای از نفوذ پیدا نکرده اما این باگ باعث می‌شود کاربران سایر کلاینت‌ها مثل Twitterific یا TweetDeck در معرض خطر باشند.

هشدار تغییر پسورد توییتر

توییتر می‌گوید مشکل را برطرف کرده و جای نگرانی وجود ندارد اما از آن‌جا که ممکن است کسی به پسورد شما دسترسی پیدا کرده باشد بهتر است هرچه سریع‌تر آن را عوض کنید. به اعتقاد ما این اتفاق بهانه خوبی است که در مورد امنیت پسوردهای خود جدی‌تر فکر کنید. توصیه ما این است که به هیچ‌وجه پسورد دو اکانت مختلف را یکسان انتخاب نکنید و یا از اطلاعات واضحی مانند سال تولد، نام خود یا اطرافیان و اعداد ساده‌ای مثل 123 در پسورد استفاده نکنید. اگر نگران فراموش کردن پسوردهایتان هستید توصیه می‌کنیم یک اپلیکیشن مدیریت پسورد نصب و استفاده کنید؛ اما پیش از هر کاری اگر عضو توییتر هستید پسورد اکانت خود را تغییر دهید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.