کمبریج آنالیتیکا تعطیل می‌شود

پس از رسوایی درز اطلاعات کاربران فیس‌بوک به موسسه کمبریج آنالیتیکا این موسسه اعلام کرد که به زودی تعطیل خواهد شد.

0

حتماً ماجرای درز اطلاعات شخصی کاربران به موسسه تحقیقاتی و آماری انگلیسی کمبریج آنالیتیکا را به خاطر دارید. در این ماجرا اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر به صورت غیرقانونی در اختیار این موسسه قرار گرفته بود که فیس‌بوک را مجبور به عذرخواهی و مارک زاکربرگ را مجبور به یاد کردن قسم در مقابل کنگره آمریکا کرد.

حالا از وال استریت ژورنال خبر رسیده که شرکت SCL Elections در حال ورشکستگی است و این روال برای کمبریج آنالیتیکا نیز به‌زودی از راه خواهد رسید. شرکت مادر SCL Group نیز به زودی تعطیل خواهد شد. کمبریج آنالیتیکا که شهرت خود را از آنالیز اطلاعات برای کمپین ریاست جمهوری ترامپ به دست آورده بود حالا پس از افشای ماجرا مورد فشار زیادی قرار گرفته است.

پس از استعفای مدیرعامل این شرکت الکساندر نیکس حالا وقت تعطیلی فرا رسیده است. به نظر می‌رسد هجوم خبرها و پوشش رسانه‌ای باعث شده تا این شرکت تمامی مشتریان و منابع خود را از دست بدهید. این شرکت طی بیانیه‌ای ضمن دفاع از خود اتهامات را بی‌پایه و اساس خوانده و ادعا می‌کند کمبریج آنالیتیکا هیچ خلافی مرتکب نشده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.