نوکیا بخش Nokia Health خود را به صاحب قبلی آن می‌فروشد

پس از مدت‌ها درز شایعات مختلف در رابطه با احتمال خرید بخش سلامت شرکت نوکیا توسط گوگل و سامسونگ، سرانجام روز گذشته به طور رسمی تائید شد که Nokia Health به صاحب قبلی خود واگذار خواهد شد.

0

کمپانی فنلاندی نوکیا برای تجمیع و یکپارچه سازی کسب و کار خود، چندی پیش بخش Nokia Health که مسئول تولید گجت‌های سلامتی این شرکت محسوب می‌شود را به فروش گذاشت. پس از چند هفته اما اگر در رابطه با خریداری نهایی، روز گذشته سرانجام تائید گردید که بخش Nokia Health به صاحب قبلی آن یعنی Eric Carreel باز گردانده خواهد شد. وی یکی از بنیان‌گذار و مدیر عامل قبلی شرکت Withings می‌باشد.

در سال 2012  نوکیا استارتاپ withings را با هدف ورود به بازار ابزار هوشمند سلامتی با رقم 190 میلیون دلاری خریداری کرد. این استارتاپ بعد از واگذاری به Nokia Health تغییر نام داد. منبع خبر مدعی است که تمام ارقام پیشنهاد شده زیر 170 میلیون یورو است، با این حساب سودی عاید نوکیا نخواهد شد.

بخش Nokia Health شامل گجت‌های حوزه سلامتی مانند اکوسیستم ساعت‌های هوشمند هیبریدی و ارائه راهکارهای پردازش ابری اطلاعات این نوع گجت ها به شرکت‌های مختلف می‌باشد. هرچند رقم دقیق پیشنهاد ارائه شده از سوی Eric Carreel مشخص نیست، با این حال قرارداد مذکور به احتمال زیاد تا پیش از تابستان امضا خواهد شد و پس از تائید دولت فرانسه و اخذ مجوزهای لازم نهایی می‌شود.

منبع fonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.