بنیان‌گذار واتس‌اپ فیس‌بوک را ترک کرد

واتس‌اپ یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی موجود در سراسر جهان است که روزانه میلیون‌ها پیام از طریق آن رد و بدل می‌شود. پس مهم است که سازنده آن در حال حاضر چه برنامه‌ای برای آینده‌اش دارد. با فارنت همراه باشید…

0

در سال 2014 بود که فیس‌بوک شرکت واتس‌اپ را با قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان تاکنون یان کوم، موسس و مدیرعامل سابق واتس‌اپ، همراه شرکت خود باقی مانده بود. وی حتی به ارزش‌های تعیین‌شده برای واتس‌اپ هم وفادار مانده و خریداری شدن آن به وسیله فیس‌بوک، به هیچ‌وجه تغییری در اصول شرکت ایجاد نکرده است. چهار سال بعد، به نظر می‌رسد که دیگر زمان فعالیت او در شرکت واتس‌اپ به سر آمده است. کوم به تازگی اعلام کرد که این شرکت را ترک می‌کند.

اعلامیه مذکور ساعاتی پیش از طریق حساب رسمی فیس‌بوک کوم منتشر شد و متن اعلامیه به اندازه‌ای کوتاه است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

از زمانی که من و برایان واتس‌اپ را تاسیس کردیم، تقریبا یک دهه می‌گذرد و یک تجربه کاری عالی با تعدادی از بهترین افراد داشتم اما دیگر زمان رفتن فرا رسیده است. کار کردن با چنین تیم کوچک خارق‌العاده‌ای برای من یک افتخار بوده و اینکه می‌بینم نتیجه تمرکز بالای گروه منجر به تولید اپلیکیشنی شده است که در سراسر چهان از آن بهره می‌برند، شگفت‌انگیز است.

من در حالی می‌خوام این شرکت را ترک کنم که واتس‌اپ در زمینه‌هایی خارج از تصورم به کار گرفته می‌شود. تیم سازنده قدرتمندتر از هر زمان دیگری است و باید انتظار موارد هیجان‌انگیز بیشتری از آن‌ها داشت. در حال حاضر می‌خواهم از وقت خود خارج از حوزه تکنولوژی لذت ببرم. مثلا به جمع‌آوری اتومبیل‌های پورشه دارای موتور خنک‌شونده با هوا بپردازم، روی اتومبیل‌هایم کار کنم و از بازی با فریزبی هیجان‌زده شوم. ناگفته نماند که هنوز هم یکی از طرفداران واتس‌اپ باقی خواهم ماند. از تمام افرادی که من را در این راه کمک کردند، کمال تشکر را دارم.

مارک زاکربرگ با یک کامنت به این اعلامیه واکنش نشان داد:

یان دلتنگ کار با تو خواهم شد. از تمامی کارهایی که برای ایجاد ارتباط بین افراد سراسر جهان انجام دادی و چیزهایی که به من آموختی از جمله رمزگذاری، تشکر می‌کنم. تمامی ارزش‌های موجود در واتس‌اپ حفظ خواهند شد.

واشنگتن پست گزارش می‌دهد که این خروج یان کوم، در نتیجه یک عدم توافق در رابطه با چگونگی استفاده از اطلاعات شخصی و اتخاذ استراتژی‌هایی با همراه داشتن ریسک کاهش امنیت حریم خصوصی بوده که به یک کشمکش فرهنگی در بین موسسان شرکت انجامیده است. همچنین کوم از لیست مدیران فیس‌بوک هم خارج می‌شود که مقداری نامتعارف است.

انگیزه او برای انجام چنین کاری قابل درک است. اشتغال به یک نوع کار برای مدتی قریب به یک دهه حداقل در زمینه تکنولوژی می‌تواند خسته‌کننده باشد. به عنوان یک طرفدار اتومبیل‌های پورشه و کسی که به کار روی اتومبیل‌ها علاقه فراوانی دارد، امیدواریم یان در پروژه‌های مربوط به اتومبیل خود موفق باشد. شاید اتومبیل بعدی او یک 356 اسپیداستر باشد چون حداقل می‌دانیم که توانایی خرید آن را دارد.

منبع Android Police
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.