تماشا کنید: آزمون مقاومت پی 20 پرو هواوی دربرابر خط‌وخش، خم شدن و شعله

پی 20 پرو پرچم‌دار جدید هواوی نیز مانند اکثر گوشی‌های هم‌رده پس از عرضه حالا زیر تیغ بررسی کانال JerryRigEverything رفته تا میزان مقاومت آن مشخص شود.

5

پی 20 پرو درست مانند میت 10 از بدنه شیشه‌ای و قاب فلزی استفاده می‌کند. این گوشی جذاب و زیبا کیفیت ساخت بالایی هم داشته و هنگام در دست گرفتن آن احساس خوبی خواهید داشت. اما نتیجه آزمون مقاومت پی 20 پرو چگونه خواهد بود؟

در بخش اول این آزمون خش‌پذیری صفحه‌نمایش مورد آزمایش قرار می‌گیرد. با این‌که هواوی از گوریلا گلس بر روی پی 20 پرو استفاده نمی‌کند اما شیشه مورد استفاده حداقل دربرابر خش مقاومت مشابهی داشته و در سطح 6 موس دچار آسیب جزئی و در سطح 7 دچار خراش عمیق‌تر می‌شود. شیشه پشت گوشی نیز از جنس مشابهی ساخته شده و به این ترتیب دربرابر لبه تیز تیغ مقاوم است.

صفحه‌نمایش 6.1 اینچی پی 20 پرو از نوع AMOLED بوده و به این ترتیب پس از چند ثانیه تحمل حرارت شعله تغییر رنگ داده و آن بخش از پیکسل‌ها سفید خواهند شد. البته این مورد را نمی‌توان مشکل یا عیب دانست.

سرانجام در مرحله آخر یعنی تست دربرابر فشار و خم شدن پی 20 پرو تسلیم شد. پس از خم شدن از پشت شیشه گوشی درست از محلی که خراش‌های نسبتاً عمیق دارد دچار ترک و شکستگی خواهد شد. به این ترتیب اگر این خراش وجود نداشت شاید شیشه مقاومت می‌کرد اما می‌توان نتیجه گرفت که دوام شیشه استفاده شده در پی 20 پرو حداقل در زمینه ضربه و شکستگی نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار دیگر با گوریلا گلس کمی ضعیف‌تر است.

از آن‌جایی که این گوشی بسیار لیز است و بدنه شیشه‌ای همیشه دربرابر ضربه شکننده، توصیه می‌کنیم حتماً برای پی 20 پرو خود یک کیس مطمئن تهیه کنید. همچنین به‌زودی می‌توانید بررسی کامل این گوشی را در فارنت بخوانید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. آریا می‌گوید

    نوشتید، تماشا کنید
    پس فیلمش کو؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکل رفع شد

      1. آریا می‌گوید

        ممنون

    2. محسن صحافی می‌گوید

      بالای مطلب فیلم به طور واضح قابل مشاهدس!

      1. آریا می‌گوید

        ببخشید، من عینکمو نزده بودم ندیدم! D;