این کفش‌های کتانی از بازیافت آدامس‌هایی که دور می‌اندازید ساخته می‌شوند

تاکنون بارها اخباری در رابطه با بازیافت لوازم پلاستیکی و ساخت وسایل مختلف از جمله لباس و کفش از آن‌ها را پوشش داده‌ایم، با این حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکتی در ایالات متحده از آدامس جویده شده و بلااستفاده افراد که اغلب گریبان گیر پرندگان هست، توانسته کتانی‌هایی شیک تولید کند.

0

نوآوری در فناوری صرفاً به ساخت گجت‌های پوشیدنی یا گوشی‌های فوق قدرتمند خلاصه نمی‌شود، بلکه مهارتی است برای ساختن ابزاری که باعث ارتقا سطح زندگی شود. گاهی این حوزه در بخش سلامت و گاهی در ساده‌ترین چیزها خلاصه می‌شود. به عنوان مثال سازمان بازاریابی آمستردام توانسته در طرحی خلاقانه کفش‌های کتانی از بازیافت آدامس‌هایی که دور می‌اندازید را طراحی کند.

کتانی از بازیافت آدامس‌هایی

این کفش‌های کتانی از بازیافت آدامس‌هایی که عموم افراد جویدنشان توسط برند Gum-drop تولید گردیده و بر همین اساس آن‌ها را Gumshoe نام‌گذاری کرده‌اند. البته توجه داشته باشید که صرفاً 20 درصد از جنس این کفش‌ها را آدامس‌های بازیافت تشکیل داده‌اند. آنبا بولوس، مدیرعامل و طراح در Gumdrop:

ما به درک کرده‌ایم که آدامس از نوع خاصی پلاستیک تشکیل می‌شود که پس از جویده شدن و بازیافت، قابلیت تبدیل شدن به پلاستیکی سخت و قابل انعطاف را دارد

سالانه 3.3 میلیون پوند آدامس در معابر شهری آمستردام رها می‌شود و از سوی دیگر سالانه میلیون‌ها پوند نیز برای جمع‌آوری آن‌ها هزینه می‌گردد؛ اما با اجرایی شدن این پروژه از هر یک کیلوگرم آدامس جویده شده می‌توان 4 جفت کفش کتانی تولید کرد. از آدامس‌های جویده شده در قسمت کفی و آستر بیرون کتانی استفاده می‌شود و مابقی آن از چرم ساخته خواهد شد. شاید جالب باشد که بدانید قسمت زیرین این کفش‌ها همان نرمی آدامس را دارند و حتی بوی اصلی خود را حفظ کرده‌اند، با این حال به هیچ عنوان چسبنده نیستند.

مشارکت‌کننده‌ها (عموم افراد) نیز می‌توانند با جمع‌آوری آدامس‌های جویده شده خود به میزان مشخصی به طور رایگان کفی کفش‌های خود را از پلاستیک ساخته شده بدین سبک به طور رایگان تعویض کنند. شرکت سازنده به دنبال آن است که این طرح را در دیگر شهرهای ایالات متحده اجرایی نماید. این کتانی‌های آدامسی در رنگ‌های مشکی، قرمز و صورتی از ماه آینده با قیمت هر جفت 232 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.