هکرها شاه‌کلیدی ساخته‌اند که می‌تواند درب میلیون‌ها اتاق‌ هتل را باز کند!

بازکردین قفل‌های دیجیتالی کار ساده‌ای نیست اما هکرها شاه‌کلیدی ساخته‌اند که می‌تواند در میلیون‌ها اتاق هتل را باز کند.

0

قفل‌های دیجیتال که با کارت الکترونیکی باز می‌شوند برتری‌های زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قابلیت برنامه‌ریزی کارت‌هایی است که به عنوان کلید برای باز کردن قفل‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

به این ترتیب اگر مهمان در یک هتل، کارت باز کردن قفل درِ اتاق خودش را گم کند، پذیرش هتل به‌راحتی می‌تواند کارت جدیدی را برنامه‌ریزی کرده و برای باز کردن قفل اتاق در اختیار مهمان قرار دهد. تا اینجای کار مشکلی بر قفل‌ها و کارت‌های دیجیتال نیست اما زمانی که صحبت از دیجیتال به میان می‌آید به این معناست که این قفل‌ها نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات دیجیتال قابل هک شدن هستند.

در همین راستا باخبر شدیم تیمو هیروونِن (Timo Hirvonen) و تامی تومینِن (Tomi Tuominen) از موسسه امنیت دیجیتال اف سکیور (F-Secure) حفره دیجیتالی را در کلید‌های الکترونیکی ساخت دست شرکت VinCard پیدا کرده‌اند که به لطف آن می توان یک شاه‌کلید برای باز کردن قفل اتاق‌های یک هتل درست کرد.

شرکت VinCard یدطولایی در ساخت قفل و کلید‌های دیجیتال دارد و هتل‌های زیادی در آمریکا و اروپا از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند، این موسسه امنیتی مدعی است به لطف روشی که به آن دست پیدا کرده است حتی می‌توانند کارتی که اعتبارش به پایان رسیده را دوباره در عرض چند دقیقه برنامه‌ریزی و برای باز کردن در اتاق‌های هتل از آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است که این کلید نباید حتما یک کارت به‌خصوص باشد و کارتِ باز کردن اتاق‌های معمولی هتل که در اختیار مهمان‌ها قرار می‌گیرد برای اینکار کفایت می‌کند. این موسسه امنیتی مدعی شد که حتی می‌توان کارتی که در جیب فرد قرار گرفته را از فاصله‌ای نه‌چندان دور الگوبرداری کرد و از این الگو برای ساخت شاه‌کلید استفاده نمود.

گفته می‌شود شرکت VinCard در 166 کشور مختلف قفل و کلید الکترونیکی فروخته است و به این ترتیب درهای میلیون‌ها اتاق در معرض خطر قرار دارند. خوشبختانه از آنجایی که شرکت امنیتی اف‌ سکیور رسالت حفظ امنیت کاربران را بر عهده دارد قرار نیست اطلاعاتی که برای هک کردن قفل‌های دیجیتال به آن دست پیدا کرده را با هکرها در میان بگذارد، در نتیجه فعلا خاطر مالکین هتل‌هایی که از قفل‌ و کلید‌های VinCard استفاده می‌کنند جمع خواهد بود.

در حال حاضر پرسنل شرکت اف سکیور در حال پیدا کردن راه‌حلی هستند تا بتوان از این طریق جلوی هک قفل‌ و کارت‌های ساخت VinCard را بگیرند.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.