چکونه چهره و طراحی جدید جیمیل را فعال و از آن استفاده کنیم؟

اگر به خاطر داشته باشید، شرکت گوگل به تازگی از زبان طراحی جدید نسخه تحت وب سرویس جیمیل رونمایی کرده است. اگرچه این ویژگی هنوز به طور همه گیر برای عموم کاربران اعمال نشده است، با این حال از طریق روشی که در ادامه در فارنت دنبال خواهیم کرد، می‌توانید پیش از دوستانتان می‌توانید این سبک طراحی را تجربه کنید.

0

طراحی جدید جیمیل سبب نزدیک شدن هر چه بیشتر ظاهر نسخه تحت وب و اپلیکیشن موبایلی آن شده است.  در طراحی جدید جیمیل، سایدبار ویژه‌ای را شاهد هستیم که می‌تواند به عنوان تقویم گوگل، مکانی برای اپ نوت‌برداری یا انجام وظایف هم‌زمان مورد استفاده قرار گیرد. این سایدبار احتمالاً کاربردی‌ترین ویژگی طراحی جدید جیمیل باشد چون باوجود آن تنظیم ملاقات‌ها ساده‌تر شده و وقتی به یک ایمیل پاسخ می‌دهید، می‌دانید که چه روزی وقت خالی برای انجام کارهای مختلف دارید.

سه مورد طرح‌بندی جالب ارائه می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب نمایید. یکی از این موارد طرح پیش‌فرض است که پیوست‌هایی مانند مدارک و تصاویر هایلایت می‌شوند، طرح راحت خلاف این امر را انجام می‌دهد و پیوست‌ها را هایلایت نمی‌کند و طرح فشرده هم تعداد ایمیل‌هایی که می‌توانید به صورت یک تکه در یک صفحه مشاهده کنید را افزایش می‌دهد.

نسخه جدید تحت وب جیمیل اکنون با افزونه‌های زیادی از فروشگاه G Suite سازگاری دارد و برای اضافه کردن یک ابزار جدید تنها کافیست بر روی آیکون + در نوار ابزار سمت راست کلیک نمایید.

آموزش فعال کردن طراحی جدید جیمیل (نسخه جدید Gmail)

طراحی جدید جیمیل

  1. برای فعال کردن و تجربه طراحی جدید جیمیل که هنوز هم در حال تکمیل شدن است، ابتدا وارد اکانت جیمیل خود شوید.
  2. در صفحه اصلی اینباکس، بر روی آیکون چرخ دنده موجود در قسمت بالایی و سمت راست نوار ابزار کلیک نمایید.
  3. پس از باز شدن منو اولین گزینه یعنی امتحان کردن نسخه جدید جیمیل را انتخاب کنید.
  4. کار تمام است و اگر این طراحی جدید جیمیل بر روی اکانت شما فعال شده باشد در پاپ‌آپ های بعدی تنها کافیست گزینه بعدی را انتخاب کنید تا صفحه مجدد لود شود.

آموزش بازگشت به نسخه کلاسیک جیمیل

توجه داشته باشید که هر زمان امکان بازگشت به نسخه کلاسیک جیمیل امکان‌پذیر است و بدین منظور بار دیگر بایستی آیکون چرخ دنده را انتخاب کرده، اما این بار گزینه بازگشت به جیمیل کلاسیک را انتخاب نمایید.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.