آیفون 9 اپل با یک صفحه‌نمایش 6 اینچی LCD اما یک لایه حسگر اضافی مرموز همراه خواهد بود

پیش از این گزارش‌های منتشر شده حکایت از این داشته که اپل برای کاهش قیمت آیفون بعدی خود با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی از فناوری لمسی موسوم به 3D Touch صرفنظر خواهد کرد اما جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که این صفحه‌نمایش از یک لایه حسگر فوق‌نازک اضافه بهره خواهد برد که این لایه قیمت تمام شده را دوباره بالا خواهد برد.

1

آنچه که اپل قرار است با استفاده از این لایه حسگر انجام دهد همچنان مبهم و مرموز است اما احتمالا قرار است جایگزین فناوری 3D Touch در آیفون‌های مجهز به صفحه‌نمایش با پنل LCD شود. Chi Kuo تحلیلگر بازار در این خصوص اعلام کرده است که اپل قرار است فناوری پوشش حسگر شیشه‌ای (CGS) را در آیفون‌های سال 2018 خود جایگزین فناوری درون سلولی فعلی که لایه لمسی را در صفحه نمایش ادغام می‌کند، نماید.

مزیت فناوری پوشش حسگر شیشه‌ای (CGS) را می‌توان علاوه بر قیمت پائین‌تر در تولید انبوه، وزن کمتر، دوام بالاتر و البته ضخامت کمتر آن دانست. اگر چه استفاده از این لایه اضافی قیمت پنل را 15 درصد یعنی تا 23 تا 26 دلار افزایش خواهد داد اما اپل ظاهرا این قیمت اضافه شده را با توجه به قابلیت اضافه شده ارزشمند تلقی می‌کند.

حالا اینکه قابلیت یا قابلیت‌های اضافه شده با این لایه و پوشش حسگر چه خواهد بود را همگان فعلا تنها می‌توانند حدس بزنند و مطمئنا اپل از این فناوری در آیفون‌های سال 2019 خود نیز بهره خواهد برد و آیفون‌های مجهز به ال‌سی‌دی اپل دوباره پیشگام خواهند شد تا شاید اپل در منازعه کاهش قیمت و تامین پنل‌های OLED با سامسونگ جان سالم به در ببرد!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پارتیشن می‌گوید

    با سلام و درود ممنون از محتوای مفیدی که درون وب سایت قرار میدین موفق باشین