مایکروسافت بر روی Windows 10 Lean edition برای دستگاه‌های با حافظه داخلی کم کار می‌کند

نسخه آینده ویندو 10 که با نام رمز رداستون 5 شناخته می‌شود قرار است دارای حالت جدیدی با نام Lean edition باشد که مخصوص دستگاه‌های با حافظه داخلی کم توسعه داده شده است.

0

منابع آگاه به مایکروسافت اخیراً از برنامه‌های این شرکت برای رونمایی از نسخه جدیدی از ویندوز 10 تحت عنوان Lean edition و ارائه آن به تولیدکنندگان دستگاه‌های ویندوزی خبر داده‌اند که قرار است مخصوص لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های با حافظه داخلی محدود باشد. به گزارش ویندوزسنترال این نسخه از ویندوز برای دستگاه‌های با 16 گیگابایت حافظه داخلی مناسب بوده و به نحوی طراحی شده تا بتواند کماکان آپدیت‌های ویندوز را نیز دریافت کند.

یک کاربر توییتر به نام Lucan اخیرا متوجه رفرنس‌هایی به Lean edition در آخرین نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 10 (بیلد 17650) شده است که در حال حاضر نصب آن به حدود 2 گیگابایت فضا نیاز دارد. مایکروسافت با حذف برخی اجزای ویندوز 10 مثل اینترنت اکسپلورر و برخی اپلیکیشن‌های قدیمی دسکتاپی که به آن‌ها در دستگاه‌های اقتصادی نیازی نیست حجم مورد نیاز را کاهش داده است. گفته می‌شود در این نسخه حتی regedit نیز حذف شده است و مایکروسافت در حال حاضر مشغول حذف بخش‌های بیشتری نیز هست.

در حال حاضر برخی از دستگاه‌های با حافظه محدود مجهز به ویندوز 10 قادر به دریافت آپدیت‌ها نیستند. کاربران معمولاً حافظه داخلی را از تصاویر، ویدئوها و فایل‌هایی پر می‌کنند که فضای مورد نیاز ویندوز آپدیت را اشغال می‌کند. انتظار داریم مایکروسافت نسخه Lean edition ویندوز را در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد خود در همین ماه رونمایی کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.