با حکم دادگاه؛ هواوی نتوانست مانع از فروش گوشی‌های سامسونگ در چین شود

در حالی که پیش از این سامسونگ پس از شکایت هواوی در دادگاهی در چین محکوم به توقف فروش گوشی هوشمند خود در این کشور شده بود، اما امروز دادگاهی در ایالات متحده این حکم را شکست و بدین ترتیب شرکت کره‌ای همچنان قادر به ادامه فعالیت در بازار چین می باشد.

0

چند ماه قبل دادگاهی در شهر گوانگ‌ژو چین پس از شکایت هواوی از سامسونگ به علت نقض پتنت، این شرکت کره‌ای را به پرداخت 80 میلیون یوآن چین، معادل 11.6 میلیون دلار، محکوم کرده بود. علاوه بر آن هواوی توانسته بود حکم منع  فروش گوشی‌های سامسونگ در چین را از دادگاهی در شهر شنژن دریافت کند؛ البته سامسونگ برای شکست این حکم دست به کار شد و پس از حدود 6 ماه توانست بار دیگر مجوز ادامه فعالیت خود در بازار چین را از یکی از دادگاه‌های ایالاتی امریکا دریافت کند.

هرچند اغلب شرکت‌های چینی به کپی کاری و الگوبرداری از برندهای مطرح جهانی شهرت دارند، اما این بار یک غول تولید کننده لوازم مخابراتی و گوشی به دنبال آن است تا علاوه بر دریافت غرامت و کسب درآمد مستمر از اجاره حق پتنت‌های خود،  مانع از فروش گوشی‌های سامسونگ در چین است.

داستان از این قرار است که هواوی سامسونگ را به نقض حق پتنت‌‌های این شرکت در حوزه پروتکل ETSI LTE و تخلفاتی دیگر در زمینه سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای سیستمی متهم می‌کند و خواهان دریافت غرامت و در سوی دیگر توقف فروش گوشی‌های سامسونگ در چین است.

هرچند هواوی توانسته بود در چند دادگاه در چین، شرکت سامسونگ را محکوم کند، با این حال دادگاهی در ایالات‌متحده با استنباط به آنکه طیف وسیعی از کارخانه جات سامسونگ در چین فعالیت می‌کنند و توقف خط تولید آن‌ها باعث اخلال در عرضه محصولات این شرکت در سطح جهانی خواهد شد، رأی به ادامه فعالیت سامسونگ در کشور چین داد.

ویلیام اوریکک قاضی دادگاه ایالاتی معتقد است که رأی دادگاه صادر شدن در شهر شنژن با رأی دادگاه ایالتی امریکا در تناقض است، ازاین‌رو بهتر است تا رسیدگی کامل به این پروند، حکم منع خرید و فروش محصولات سامسونگ در چین لغو شود.

وی همچنین به دو شرکت مورد مناقشه توصیه کرده که از راه‌های مسالمت آمیز به توافقی درونی دست پیدا کنند. اوریکک بر این باور است که روند دادرسی به پرونده‌های شرکت‌های چند ملتی می‌تواند بسیار طولانی شود، چراکه به راحتی می‌توان در نقاط مختلف جهان بر علیه آن‌ها پرونده‌هایی را به جریان انداخت.

منبع gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.