فرانسه یک پیام‌رسان امن داخلی را برای دور نگهداشتن رییس‌جمهور خود از تلگرام راه‌اندازی می‌کند!

فرانسه اعلام کرده از بیم درز اطلاعات حساس و محرمانه رسمی تبادل شده در پیام‌رسان تلگرام، پیام‌رسان امن و داخلی خود را جهت استفاده مقامات دولتی از جمله رئیس‌جمهور این کشور راه‌اندازی می‌کند.

1

تلگرام اخیرا و پس از فیلترینگ گسترده این پیام‌‌رسان در روسیه شاهد ریزش کاربران بسیاری بوده است اما حالا به یک دلیل کاملا متفاوت از آنچه در روسیه رخ داده است فرانسه نیز اعلام کرده که در حال آزمایش و راه‌اندازی یک اپلیکیشن پیام‌رسان امن و داخلی با امکان نگهداشت اطلاعات در داخل این کشور از بیم درز بالقوه اطلاعات به خصوص اطلاعات رد و بدل شده میان مقامات رسمی دولت این کشور است.

این نگرانی را می‌توان ناشی از درخواست مقامات امنیتی روسیه برای دریافت کلید رمزگشائی پیام‌های تلگرام از مدیران این پیام‌رسان و همچنین درز گسترده اطلاعات کاربران در فیس‌بوک دانست که حالا مقامات فرانسوی از بیم رمزگشائی پیام‌های رمزنگاری شده رد و بدل شده در تلگرام تصمیم به انجام چنین کاری و نگهداری اطلاعات در داخل این کشور گرفته‌اند.

با توجه به گزارش رویترز هم‌اکنون 20 تن از مقامات دولت فرانسه  در حال استفاده از این پیام‌رسان هستند اما در تابستان امسال استفاده از آن برای دولت اجباری خواهد شد. این تغییر اما به نظر می‌رسد ناشی از علاقه و عادت ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و اطرافیان نزدیک او به استفاده از تلگرام برای امور کاری باشد که حتی گزارش‌هایی از آنلاین بودن و استفاده او از تلگرام در ساعات اول کاری صبح وجود دارد.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی این اقدام ضرورتا یک ریسک امنیتی بزرگ میان تاکید تلگرام مبنی بر رمزنگاری مستحکم پیام‌ها و مراقبت مقامات فرانسوی برای جلوگیری از درز اطلاعات محرمانه یا استراتژیک نیست و بیشتر نگرانی از دسترسی یک سرویس طرف سوم که مورد بررسی فرانسه قرار نگرفته به اطلاعات محرمانه‌ای باشد که در پیام‌ها رد و بدل می‌شود.

اگرچه تفاوتی ندارد و طبیعتا مطابق همان قانون نانوشته که هر چیزی به صورت آنلاین رد و بدل شود امکان درز آن قطعا وجود دارد، تضمینی وجود ندارد که هکرها به اطلاعات و کلید رمزنگاری اپلیکیشن امن داخلی فرانسه که حتی اطلاعات آن در داخل این کشور نگهداری خواهد شد نیز دست پیدا نکنند اما حتی با وجود یک موفقیت نسبی نیز این الگو مطمئنا در سایر کشورها با توجه به خطر بالای هکرها به عنوان یک اقدام احتیاطی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع Reuters Bloomberg
از طريق Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محدثه می‌گوید

    خودفروشی تا چه اندازه؟ سایت هایی مثل شما اگه گردش آزاد اطلاعات نباشه که باید برن غاز بچرونند. مردم از شما باهوش ترند. من دیدم حتی در گوشی های پیرمردها هم فیلترشکن نصب شده و این حتی باعث تعجب من شده بود. دنیای امروز دنیای بستن فضای مجازی نیست.